Alla inlägg under september 2010

Av Terhi - 29 september 2010 18:57

Oj, vad veckorna springer iväg! Nu är det snart 1oktober, hösten är ett faktum..

Löven färgas i olika fina färger, luften blir lite kyligare men det är faktiskt ganska skönt!   

Om man tar på sig rätt mängd kläder så är det helt underbart att ta en lång promenad efter jobbet! Rensa lite tankar, andas in den klara/höga luften...


Hmmm...andas in ...andas ut...! Härligt :o))


Imorgon ska jag dejta Thessan, trevligt trevligt..

Fredag utgång med jobbet & lördag så kommer en kollega hem på middag:)


Händer något hela tiden!!


See you!

Av Terhi - 28 september 2010 06:32

I helgen så bar jag nylonstrumpbyxor i lite lagom hudfärg..Min minsting Tobias var orolig om jag inte frös om benen när vi var & shoppade! Nej, jag har ju strumpbyxor på mig (hade ju förstås klänning & kappa också(: )Han såg fundersam ut...Timmarna gick & vi kom hem, efter ett tag känner jag hur någon nyper mig på benen!!Vad gör du Tobias? Jag måste känna OM du har strumpbyxor!!Timmarna går & många dragningar i mina nylonstrumbyxor senare, då känner jag att han tar mig på armen!!Har du sådana på armarna också??? :)))Snäll mamma som jag är...så bröt jag ut i ett jätte skratt!!Tobias, du är sååå härlig! Älskar dig killen:))

Av Terhi - 27 september 2010 22:15

Det finns människor som stjäl energi...! Inte sådana som kopplar upp sig mot din elstation och tar den el du betalar för...! Nej!! De här är de som tar all DIN energi! Dessa människor är inte de bästa för dig..! Akta dig!!!Jag har kommit så långt att jag umgås med dem som ger mig energi!! Tänk vad underbart att känna glädje med de du träffar:)) Inte vänta på vad som ska hända och när..! Underbart!!Det är ganska spännande att man faktiskt lär så länge man lever:))Nu börjar det bli godnatt!See you!

Av Terhi - 24 september 2010 09:19

Idag är det alltså den stora dagen D... Idag ska jag & min vänninna fotograferas..!

En tripp till Gurkornas stad: Västerås.. Sminkning, hårfixande & ombyten av kläder.. Jeesees, hur ska detta sluta??

Igår kväll när Marlena ringde & skulle göra den allra sista avstämningen så var vi nog ganska trötta... Gapskratt hela tiden, tårarna sprutade..!

Det får inte hända idag för då kommer våra bilder inte bli såå himla snygga...!  

Jag tog en liten bild som jag gärna delar med mig av... Vad tror Ni om det Ni ser? Blir det bra att ha på sig när man ska vara foto modell??

   Visst har jag en snygg"pose" ? Förstår INTE vara Marlena bröt ihop när hon fick detta på ett MMS igår kväll....

Ha en trevlig helg!


//Terran

Av Terhi - 12 september 2010 12:03

En helt vanlig söndag...men ändå inte...

Jag & hunden är alldeles ensamma i vårt stora hus!

Det hör inte till vanligheterna..! Är inte barnen hemma så är iallafall maken det.

Men inte idag.. Idag har jag egen tid! Visst låter det skönt   


Det är nu det blir så konstigt...!

Jag går och trampar & får inget gjort.. tar mig inte för någonting....


Något saknas.. eller några saknas.. Varför är det så? Varför inte bara njuta av att det är lugnt, tyst & man kan bara vara & tänka på sig själv..


Jag tror symptomet jag känner kallas: Att vara mamma! Jo, det är så!! Vad annars kan det vara??


Nej nu får jag ta tag i det här! Något kan man ju hitta på..

Visserligen har hunden, till hans stora glädje redan fått 2 längre promenader..

Han säger nog inte nej till en tredje heller..! :o))    


Planterat lite höstblommor i krukan som står på trappen har jag ju gjort, men det kan knappast räknas iom att det gjordes på under 10 minuter...


Ha det!


//Terran

Av Terhi - 9 september 2010 19:56

Mycket prat om val i dessa tider..!

Men det är ju inte bara nu du väljer, varje dag ställs du inför olika situtioner som kräver att du ska välja det ena eller det andra!


Det börjar på morgonen när maken undrar vad jag vill ha till frukost!

Yoghurt, smörgås eller både och? Hmm.. det är inte alltid så lätt!


Särskilt om man är som jag...! Vad ska du äta? I samma stund som jag släpper frågan så ...!


Hur svårt kan det vara?? Super svårt skulle jag säga .. hahah.. jag blir ALLTID sugen på det som de andra tar..!! Varför??


Pizza ska vi inte tala om! ;))

Vilken ångest!! Gud...hahah .. checka av vad alla andra ska ha & så ska jag bestämma ...men precis just då så säger någon av de övriga familjemedlemmarna..

Jag tar det istället!


Nej...! Gör inte så!! NU får JAG börja om igen!!


Men jag har en stark tro på att sådant här beteende växer bort när man blir lite lagom gammal ;o))


Om typ ett år eller så...!

Av Terhi - 9 september 2010 18:40

Har fått en ny kollega på jobbet!

En kinesisk tjej i min ålder, super trevlig & rolig!


Just nu delar vi kontor så det blir en hel del snack på ...engelska...!

Jätte nyttigt för mig som anser att man är världs sämst på just det språket ;))


Jag kan lova Er att det finns många ord som jag aldrig ens funderat på som kommer upp av någon oförklarig anledning..

Tex nypon...! Hur ofta använder man det ordet..!


Jag kan nog inte komma på att jag använder det någonsin..inte ens på svenska.. heheh..


Hopp & hej

Av Terhi - 9 september 2010 18:33

Nu var det ett tag sedan jag bloggade men tänkte nog skriva ett par rader..

Jag har startat en enskild firma!   

Som många av Er vet så syr jag underkläder & bikinis..

Det är huvudskopet för mitt företag.

Sedan har jag lite heminredningsdetaljer:

Betongföremål i form av ljusstakar m.m

Dukar, handdukar, väskor & värmeljuspåsar & lite annat smått & gott :o))


Hemsidan för detta är på G men jag har en tillfälligsida som Ni gärna kan titta in i om Ni önskar! Varmt välkomna!

http://www.123minsida.se/terhidesign


Ha det bra!

//Terran

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< September 2010 >>>

Ordspråk på latin

 

 

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Translate my blogg

Foton



Sommarbild vid Kumlasjön!

 

 

Längtar till sommaren :)

Mina 4-benta vänner :)

 

 

 

 Rakel Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

Melker    Frigg   Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

 

  Sveipur   

  Milton   

 

 

 

Blommor som jag älskar

 
Liljekonvalj, underbara och otroligt väldoftande!


 

Förgätmigej, dessa ljusblå blommor plockade jag alltid till min mor när jag var liten! <3

Fresia, den här vackra blomman fick pryda min brudbukett tillsammans med rosor!  
Tulpaner, underbara, krispiga :)


  

Rosor, vackra blommor som alla älskar tror jag!


Ovido - Quiz & Flashcards