Alla inlägg under april 2011

Av Terhi - 28 april 2011 21:21

Nu är den klar... Deklarationen är färdig!! Jösses vad skönt :)

Bra fördelning, M fixade aktiedelen som kvarstod medans jag tog ett bad!

Bra va?


Fredag... känn på ordet fredag! Det är en speciell känsla, eller?

Känns väldigt annorlunda att tänka måndag & en värre tisdag!!


Håller Ni med? Tisdag är en konstig dag, det känns ofta tungt den dagen ...

Undrar varför?


Men som sagt, fredag, det känns bra varje gång!! Sista dagen på jobbet innan helgen, äta lite gott osv...

De flesta människor blir gladare på fredagar, det är inte ofta du träffar en surmulen kollega på en fredag... Alla smilar & bara är lagom glada ;)


Nog om det..


Jocke har gått hem från skolan idag, mådde inte så bra... magen, feber... lagom till helgen.. :( Hoppas att det vänder ganska snart!


Apropå J förresten --> Han är ju på god väg att bli en riktig tonåring, 15 år iår!

Tänk vad det är oerhört jobbigt att vara tonåring ;)

Hormonerna spelar spratt & ibland är man vuxen & ibland är man absolut inte det!! Heheheh...


Jag har fått lära mig den "hårda" vägen att den "kramgoa" killen inte finns där varje dag, det är ok vissa dagar medan andra dagar så bör man hålla sig på en armlängdsavstånd... Jisses!


Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa boken som kom idag:

Giganternas fall med Ken Follett... Tack A för tipset :))


Off I go ;) :)


See Ya!


//T



Av Terhi - 27 april 2011 22:47

Jag säger bara Messi, vilken kille!! :))Tack och godnatt !// T

Av Terhi - 27 april 2011 17:52

Tänk vad veckan går fort, redan onsdag!

Ja, jag vet att det var en lång helg förra veckan, vilket ger en 4 dagars arbetsvecka men ändå!

Nu vänder ju veckan mot helg IGEN! :) Inte vilken helg som helst utan Valborg...


Nu är det inget jippo planerat, men vi har ju grabbsen & det är en liten återkommande eld nere vid sjön..! Det får man gå & kika på.


Joggat det har jag gjort idag.. gick ganska bra men kändes tungt...

Hmm... konstigt... det som har gått så bra att jogga (förutom knägrejen) DET har ju känts lätt, men inte nu inte!


Det är bara att konstatera att det går upp & ner --> Inget att misströsta för!


Hade en kort diskussion idag om att ibland så har man faktiskt hjälpt någon med något utan att ens veta om det... DET där var luddigt! :))


Man kanske har talat om något & sedan långt senare springer man på ett tillfälle eller en situation där man faktiskt kan lyfta fram vissa av de tidigare delade kunskaperna... Ganska kul att det faktiskt sker, eller hur!   


Hehehhe...  Ha det gott!


// Terran



Av Terhi - 25 april 2011 21:31

Härliga måndag, ledigt, kalas väder & vi har varit duktiga i trädgården.. :)


Vi har varit ute hela dagen, kom in strax före åtta på kvällen.

Det blev en joggingtur på 3km, surar lite för mitt knä säger ifrån :((


Tycker inte att det är så kul.. Jag vill kunna jogga utan att det gör ont!

Hoppas att det ger sig snart... Är det någon som har tips på vad som är bra att tänka på för att det ska bli bra så snart som möjligt?


4 dagars jobbvecka! Det är lyx, eller hur?

Hoppas att vädret håller i sig något sånär så man kan fortsätta njuta av det ett tag till :)


Nu är det inte länge kvar till vår långweekend med Malle & Peter, det ska bli så trevligt..! Då blir det Party Party!!   


Hmmm... undrar om jag ska ta tag i min deklaration, jag har ju aktierna kvar att redovisa... Suck, usch vad jag ogillar det..!


Nej, den får vi ta imorgon istället.. Ska nog kika om det finns något TV program att titta på... :)

Så lätt prioriterade jag om det tråkgörat!


Hoppas att Ni alla har haft en underbar påskledighet!

Gokväller!


//T


Av Terhi - 24 april 2011 19:26

Det är absolut till fördel att vara hästvakt!


Idag har jag cyklat 6km 6ggr!Det blir 3,6 mil! Det är helt otroligt va? ;))


Mor och far har verkligen världens bästa hästar just nu...Så snälla och trevliga.

Travhästar brukar vara en aning bökiga, i alla fall de vi har hållit på med innan..

Men dessa är super :)


M har varit duktig idag och målat det vita staketet på baksidan, jag har bara slöat mellan mina cykelturer ;)

Självklart har jag legat i solen så lite sällskap har jag nog varit...!


Nu är det TV dags!!


Ser det konstigt ut så är det bara för att jag bloggar via telefonen, justerar nästa gång när jag går in via datorn!


//T

Av Terhi - 22 april 2011 19:25

Vilket vackert väder det är! Varmt & skönt, och vi är lediga :)


Långfredag, idag har jag & Tobbe cyklat ut till mor & far på fm. En härlig cykeltur på ca 1.2 mil. Jag är hästvakt den här helgen, faktiskt ganska trevligt att umgås med dessa stora & ståtliga djuren igen.. Man märker att det är något man ändock saknar lite, särskilt när det är rätt årstid.


Påsklunch hemma med grabbarna, gott att äta lite plock faktiskt.


M har varit super duktig idag, tvättat räcket på baksidan med högtryckstvätten, putsat altan fönstrena m.m


Nu sitter vi & lyssnar på musik & det är supertyst i övrigt i huset, grabbsen har gått till de andra föräldrarna...


Ska göra iordning vår efterrätt tills imorgon alldeles strax, sedan blir det lite TV.


Förresten, joggade knappt 5 km igår, ont ont i knät!! Det var inte riktigt bra ännu... Hoppas att det blir bra snart :(


Ha en fortsatt Glad Påsk!


Kram T

Av Terhi - 20 april 2011 20:55

Hmmm... ingen löpning idag! Tyvärr...

Jag får se om jag kan ta en kort provrunda imorgon...
JAG SKA JOGGA IMORGON!!!


Jag vred ju mitt knä efter min mil, på väg in i duschen... Fråga inte!

Jag lyckas alltid med sådant... delar av min kropp är lite snabbare ... benen hängde liksom inte med i min tanke att svänga runt..


Sedan så blev det tyvärr inte bättre av att jag försökte flytta en tiokilos vikt med benet idag (dumt att böja sig & bära bort den) ... självklart samma ben..

Vikten låg för övrigt på en heltäckningsmatta så den ville inte ...!


Jocke & hans grabbar ska ha en filmnatt i vår källare så här har det konkats ner en TV från spelrummet, madrasser på golvet .... Det blir säkert bra :)


Skräckfilmer ska de titta på, hoppas att de inte blir allt för rädda där nere ;))


Vi andra har riggat upp snacks, godis & dricka --> Fotboll ska vi kika på.


Vilket underbart väder det har varit idag, lite ruggigt på lunchpromenaden men promenaden hem var riktigt varm & skön! :))


Nu ska jag sätta mig i TV rummet & slappa... El Classico...


Ha det!

//T



Av Terhi - 19 april 2011 21:26

Jaha, börjar om igen... hade skrivit en hel del men blev utkastad så jag gör ett nytt försök..


Två Ottawa möten idag, gick bra men det är lite klurigt att tänka & tala på engelska & då även lyckas med alla dessa tekniska termer också.. hehehe...


Lunch, jag & Kalle hade en lunchdate :) Vi fick sällskap av Jenny & Göran. Trevligt trevligt :)


Skjuts hem, tack så mycket! Detta gjorde att jag hann i tid till optikern med Jocke.


Jocke är något översynt på ena ögat annars ok, inga brillor där! Linserna kommer om en vecka... Mina alltså...


Talade med Johan & Susanne om påskafton, nu har vi superkoll på detta..
Allt är solklart ;)


Handla, tar tid & kostar... Måste ändå tillbaka på torsdag!

Godis m.m ska inhandlas :)


Dagens boktips till mig: Giganternas fall med Ken Follett! Alexander tipsar... M är mindre nöjd ;) Boken har 800 sidor & ska vara bättre en hans tidigare alldeles fantastiska böcker... hehehe denna måste jag beställa :))


M:s boktips av samma Alexander .... Kalle & Hobbe, titta på bilderna & T kan läsa texten för dig... Moahhhahahaha... DET tyckte jag var jätte kul!


Han är ju bara bäst, Alexander alltså ....!!


Avslutat kvällen med en grillning & ett gott rött till det .... Mums.

Lisa Ekdahl sjunger & musiken flödar genom högtalarna... Livet är på topp!


2 arbetsdagar sedan är det 4 dagars ledig :) Härligt....


Oj oj, dags att tänka på refrängen ....


Kram Terran


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Ordspråk på latin

 

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Translate my blogg

Foton



Sommarbild vid Kumlasjön!

 

 

Längtar till sommaren :)

Mina 4-benta vänner :)

 

 

 

 Rakel Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

Melker    Frigg   Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

 

  Sveipur   

  Milton   

 

 

 

Blommor som jag älskar

 
Liljekonvalj, underbara och otroligt väldoftande!


 

Förgätmigej, dessa ljusblå blommor plockade jag alltid till min mor när jag var liten! <3

Fresia, den här vackra blomman fick pryda min brudbukett tillsammans med rosor!  
Tulpaner, underbara, krispiga :)


  

Rosor, vackra blommor som alla älskar tror jag!


Ovido - Quiz & Flashcards