Alla inlägg under maj 2011

Av Terhi - 30 maj 2011 21:39

Jag har precis avslutat min joggingtur på dryga milen...

Att äta räkbaguette strax innan var INTE ett smart drag :((


Usch & fy vad den har åkt upp & ner... gurkan ska vi inte tala om...urk...


Nu dusch & sedan läggdags.



See Ya!


//Terran

Av Terhi - 29 maj 2011 11:55

Vilket underbart bröllop det var!

Teija & Nisse, de var såå vackra & hela upplägget var alldeles otroligt fint ordnat :)


Maria & Sabina gud så duktiga de har varit!!


Teija & Nisse anlände sjövägen i en liten eka, med en man som rodde & en annan man som spelade fiol.


De vandrade upp till vigselplatsen & där i skogsgläntan med vattnet nedanför blev de man & hustru. Emma Fredriksson sjöng några vackra sånger, allt var såå perfekt!


Lite kylig vind men det var uppehåll.


Mat, dryck & allt var toppen!


Här ser Ni bilder på de lyckliga tu:

 

    

Av Terhi - 28 maj 2011 11:53

Dags att göra sig vacker...

Bröllopet börjar om ett par timmar.

Syster Teija & Nisse kommer snart att vara man & fru :)


All lycka till Brudparet!   


Fixa naglar, sminka sig & byta om sedan är man redo ;)


Bilder kommer på Brudparet senare.


Kram T

Av Terhi - 26 maj 2011 20:43

Säger bara det, har joggat 7 km idag & det kändes helt ok :))

Av Terhi - 26 maj 2011 17:00

Ahhahhh ieee oo!

Så känns det att ha en diskussion med en kille som är på god väg att gå in i tonårsvärlden!!

Jösses, vad svårt det ska kunna vara att bara säga vad & varför man gör si eller så!


Jag förstår om det är jobbigt med alla hormoner som poppar upp & ner, in & ut...

Men hallååå, man får INTE säga & göra riktigt som man vill..!

Det får konsekvenser...


Jag hoppas att det släpper snart för husfridens skull...!


Jajaja... Idag är det torsdag och imorgon är det FREDAG!!

Skönt skönt!




Av Terhi - 25 maj 2011 22:02

Lång dag idag... "Bussen" gick kl 06:30 till Kista, hemma strax runt 19:35...

In & kolla mail & läsa så jag var på T-gatan kl 20:10!


Det har varit en bra dag, lite segt vissa delar men absolut var det värt att vara där!


Nu är det sovdags... Ingen löpning idag av förståeliga skäl.. (jag tycker att det var ok att hoppa det idag )


Imorgon så får jag inte missa det ;)

Jag tror att Grabbhalvan går av stapeln i Örebro så jag får väl genomföra ett liknande lopp hemma i min ensamhet... Kan ju kalla den för T-halvan kanske ;)


Fyndigt va?


Ha det bra!!


// T



Av Terhi - 24 maj 2011 20:08

Idag har jag varit till frissan, ingen stor förändring skedde där ...

Tog topparna & lite på längden bak (igen) för att låta sidorna komma ner..


Har bokat en lite längre tid nästa gång.. får se om det blir någon förändring då eller :)

(himlans vad svårt det är att veta vad man ska göra med håret!)


Är säkert den enda kvinnan i världen som har en sådan beslutsångest ;) hehehe...

Eller inte!!

Jag tror att det ingår i det "kvinnliga" paketet! Hihi!


Imorgon ska jag upp tidigt... (hur jag nu ska lyckas med det...)

Kista hela dagen, bussen åker från Ericsson kl 06:30!!

Förstår Ni att innan det ska jag lämna Milton till mor... Suck :(


Lite typiskt att både jag & M är borta samma dag...


Milton förresten... Han har inte en lugn stund sedan Speedy flyttade hit, jo ni förstår... Han är sååå nyfiken så han vill ligga i Tobbes rum (han har tidigare vägrat att gå in där) & sniffa & kika på den lilla hamstern hela tiden :))

Han är så fokuserad & hela han darrar, heheheh...

Det är tur att buren är så stadig som den är i alla fall... Annars hade nog hon inte klarat sig..


Hmmmm.. Bröllop på lördag... Inte mitt förstås utan Syster Teija & hennes blivande make Nisse...

Har kikat i garderoben & jag tror att jag har en klänning som kan passa att ha då..

Det blir nog den :)


Ett litet problem, det är ju fotboll då, kl 21... En match man INTE får missa!!

Jag har ju lovat Barca att hejja fram dem till seger ;):)

Ja,ja... det löser sig säkert!


Nu ska jag alldeles strax sätta mig & titta en stund på TV, äta lite choklad & bara njuta..

Sedan blir det en ganska tidigt i säng...


Hoppas att Ni alla har eller har haft en bra dag!


P & K

// T




Av Terhi - 23 maj 2011 21:15

Våran helg har varit bra på alla sätt, bara en enda liten sak som skulle kunna vara annorlunda...


Den var alldeles för kort! Varför måste helgerna rusa iväg?

Fredag kväll, ganska tidigt i säng. ( endast en 2km runda...)


Lördag tog vi tåget in till stan & träffade Peter. Det var kul att träffa honom  igen :)

Vi var först på Bishop & tog ett par öl & lite lunch..

Började med en Örebro Bitter, yammi :)


Sedan gick vi hem till Peter, han har flyttat in till stan & det var första gången vi hälsade på honom där!

Trevligt läge & trevlig lägenhet :)


Sedan så blev det oLearys, dock inte så länge för vår del iom att Joakim valde att vara hemma hos oss i helgen...


Söndagen bjöd på ett varmt & vackert väder, vilket då inbjöd till ett premiärdopp i poolen! 25-26 grader & det var riktigt skönt!!


Premiärdoppet brukar vara mycket kallare så man liksom kippar efter andan, men inte iår! Varmluftspumpen & solpanelerna har gjort ett bra jobb.


En 3 km avverkades idag (måndag), det fick bli en kort runda men med en aning snabbare tempo :)


Det var super skönt att komma ut & sträcka på benen igen..


Nu ska jag sätta mig & kika på TV..


(Imorgon är jag gräsänka eller vad det nu kan tänkas heta, M åker till Göteborg)


Kramiz T

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Ordspråk på latin

 

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Translate my blogg

Foton



Sommarbild vid Kumlasjön!

 

 

Längtar till sommaren :)

Mina 4-benta vänner :)

 

 

 

 Rakel Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

Melker    Frigg   Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

 

  Sveipur   

  Milton   

 

 

 

Blommor som jag älskar

 
Liljekonvalj, underbara och otroligt väldoftande!


 

Förgätmigej, dessa ljusblå blommor plockade jag alltid till min mor när jag var liten! <3

Fresia, den här vackra blomman fick pryda min brudbukett tillsammans med rosor!  
Tulpaner, underbara, krispiga :)


  

Rosor, vackra blommor som alla älskar tror jag!


Ovido - Quiz & Flashcards