Alla inlägg under augusti 2011

Av Terhi - 24 augusti 2011 19:13

Idag är det dag 3 med Cambridge! Jag har bestämt mig att hinna tappa några kilo innan vår resa till Sicilien ;)


Hahaha... fåfäng... Javisst! Vore skönt att slippa vissa av mina valkar runt midjan..

Det har faktiskt gått riktigt bra, känner mig motiverad!


M, har svårt att köpa läget... Han undrar hela tiden vad vi ska äta... hehehe...

Men han har minimerat sitt intag också... inte lika kul att äta ensam!


Har varit ute på en jogging runda på 3km idag plus backintervall & i förrgår blev det en 7 km's runda... Det kan jag tycka är strongt när maten är minimal...

(mat & mat... pulver & vatten.)


Jaja, vill man vara fin får man lida pin.


M har varit på sin andra jobb intervju idag, han var glatt överraskad.

Vi får se vad som händer på den fronten!


Angående resan förresten... bilder & lite historia kommer garanterat att finnas på bloggen efter att vi kommer hem.

Jag ser verkligen fram emot den resan...! Jippie.


Nu ska jag ta ett bad sedan är det dags att titta på TV.


Ha det bäst!

//T



Av Terhi - 17 augusti 2011 17:12

Nu har man jobbat i 1 & 1/2 vecka! Tiden rusar på som sagt.


I måndags firade vi Joakim, han fyllde 15 år!! Jösses, min lilla söta baby har helt plötsligt blivit stor & vuxen :))


I måndags så jobbade M sista dagen på Axfood Närlivs, nu väntar det nya utmaningar runt hörnet! Vad & var får tiden utvisa.


Jag har föreslagit att han ska bli curling man/pappa... Skjutsa oss till jobb & skola, laga mat, tvätta, diska, stryka m.m

Listan kan göras lång ;) ... Av någon konstig anledning så vill han inte det??

Det ÄR svårt att förstå sig på män ibland ;)) hehehe..!


Mats & Anders har hjälpt oss att dra fram internetkablar till grabbarna på övervåningen, vårt trådlösa internet är totalt kasst så därav finns det nu kablar framdraget...

Inte riktigt färdigt med att de är fastsatta på väggen osv men snart så...hoppas jag ;)


I slutet av denna månad kommer min häst till Karlskoga, den har ett föl bredvid sig som ett par annat äger.. Ska bli spännande att se damen i fråga!

Hämtar henne så fort man kan dela på stoet & fölet..

Längtar tills jag kan stalla upp hennes hos mor & far! Tänk att ta en ridtur i skogen!


Håller på att göra egna trådlampor, om det lyckas så kommer bild på dem senare..

Tobbe har önskat sig en limegrön & Avve ska ha en svart.


Igår var jag ute på en 7km's runda & det gick hur bra som helst... Känns som om jag är på G igen :) Jippie!!


Ha det bäst!


//T




Av Terhi - 11 augusti 2011 17:53

Igår var jag duktig, sprang en ganska tung 7 km's runda!


Skönt att faktiskt ta tag i det igen! Som man har saknat det!!

(Det trodde jag inte om jag ska vara ärlig ;))


Ska faktiskt ut igen om bara en liten stund, inte lika långt dock... tror jag i alla fall.

Vi får se.


Det händer lite saker just nu... Mer om det nästa vecka.

Ha det.


// T

Av Terhi - 10 augusti 2011 09:58

Då var semestern slut för denna sommar :$ Lite vemodigt men också ganska skönt att åter igen få lite ordning & rutiner på alla tänkbara plan ;)


För visst är det så att när semestern kommer då händer det såå många förändringar?

Eller kanske är jag ensam om detta fenomen...


Man vänder dygnet, jo det gör man... Uppe & nattsuddar alldeles för länge.

Det ger per automatik en något förlängd sovmorgon!


Man äter inte på några som helst fasta tider... grillen svalnar vid 22 tiden...

Att äta förresten... det gör man sannerligen alldeles för ofta & för mycket!


Till maten är det ju gott med lite vin & öl, sedan kan man ju gå & suga på en god drink också!! Hahahah!! Jösses, så det blir..


Vecka 1 var bra, då var jag faktiskt ute & joggade! Men v2-4.... Nope!! Inte en enda gång!! Hallåå!!


Det finns en bortförklaring, men kanske är det så att det är LÄTT att hitta just bortförklaringar till det mesta..


När vecka 1 var på väg att ta slut så visade alla väderprognoser att det faktiskt skulle regna... M & jag satt i TV soffan och kom fram till att om det nu ska vara dåligt väder då kan vi riva ut grabbarnas rum & fixa till dem..


Sagt & gjort.... Morgonen efter när första rummet var utrivet då kom SOLEN!!

SMHI!! Skärpning! Nu säger jag inte att jag inte vill ha sol, jag vill bara inte jobba inomhus när det är sol & särskilt om jag då har semester..


Det går ju inte att låta allt vara i det kaoset så det vara bara att bita ihop & köra på.. Rum 1 blev klart, Rum 2 likaså sedan var alla krafter slut...


Paus i 4 dagar, torsdag till söndag (v3 på semestern...)

Sedan mycket motvilligt så började arbetet att fixa Rum 3... Jesees vad jobbigt & tråkigt!

Söndag v4 på semestern då var även det rummet klart & semestern var slut...


Jag sa till M att nästa år ska jag bara ha en veckas semester med tanke på OM det innebär såå himla mycket jobb som iår!


Riva tapeter, bredspackla, slipa m.m är INTE kul.... längre!


Vi har faktiskt hunnit med lite kul också...

Åkt båt, vi har fiskat, poolpartat med vänner, träffat grannarna osv..


Mor & fars häst har tävlat ett par ggr. Gått jätte bra! Kul för dem.

I Ö-o blev hon etta & i Mantorp var det två löp samma dag etta & trea!!


Jag har haft kontakt angående ett samarbete inom BH sömnaden :)

Spännande att se var detta slutar...


Ja ja mycket har hänt!


Snart... snart är det en liten 8 dagars tripp till Sicilien! :)


I like!


Ha det bra!


//T

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Ordspråk på latin

 

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Translate my blogg

Foton



Sommarbild vid Kumlasjön!

 

 

Längtar till sommaren :)

Mina 4-benta vänner :)

 

 

 

 Rakel Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

Melker    Frigg   Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

 

  Sveipur   

  Milton   

 

 

 

Blommor som jag älskar

 
Liljekonvalj, underbara och otroligt väldoftande!


 

Förgätmigej, dessa ljusblå blommor plockade jag alltid till min mor när jag var liten! <3

Fresia, den här vackra blomman fick pryda min brudbukett tillsammans med rosor!  
Tulpaner, underbara, krispiga :)


  

Rosor, vackra blommor som alla älskar tror jag!


Skapa flashcards