Alla inlägg under december 2011

Av Terhi - 27 december 2011 15:03

Idag lastade jag in Breezan i hästtransporten så åkte vi till travbanan, huvudanledningen var att tvätta henne men hade även tänkt att ta en tur där borta..


Men... Stackars henne, hon super ventilerade & tyckte att det var så hemskt!

Jag hade inte hjärta att stressa henne så vi tog en dusch på banan sedan for vi hem igen.

Min lilla skrutt :)


jag & J var ute med Milton en sväng men huh... vad blåsigt & ruggigt det var nere vi sjöparken!

Inte ett dugg skönt.


Nu ska jag ta lite kaffe, sedan ett bad & sedan fixa till mig lite så jag är klar att gå till Xian.

(Vi flyttade tiden till kl 17:00 iom att M jobbar.)


På torsdag ska jag & Therese träffas på nya fiket: Kafé till salu. Nya & Nya men första gången för mig iallafall:)

Det ska bli trevligt, det var ett tag sedan vi sågs.


Nej, detta duger inte!


Ha det bra!


//T


Av Terhi - 26 december 2011 17:15

Oj vad dagarna smiter iväg! Timmarna flyger iväg, det är redan annanag jul!

Jag ska vara ledig hela nästa vecka också vilket ska bli alldeles underbart..


Har varit mycket på jobbet så att pausa en stund är välbehövligt ;)


Julen har firats hemma med mor & far, lugnt & stillsamt.

(Jul & jul... grön gräsmatta, 8plus grader & det känns som våren är på G...)

De har varit här både julafton & juldagen.

(tvingade dem mer eller mindre... vill ju inte äta julmat fram till midsommar!)

Tänk att något som är så gott & efterlängtat helt plötsligt bara blir för mycket..


Rödbetssallad & jansson sprutar ut ur öronen. Nu vill man äta lite annat igen :)


Imorgon blir det en sen lunch hos min kollega Xian, det ska bli såå gott & trevligt!

Se om man får se Yumeng som en Starwars figur ;))


Vad har vi annars gjort.... Thomas & Pia hamnade hemma hos en stund på julaftonskvällen, trevligt som vanligt!

OBS, ingen sen kväll inte ...  Bara så där lagom, lite snack & lite musik sedan knallade de hem igen.


Tobbe önskade sig bara pengar i julklapp så igår var vi iväg & köpte en dator, lyckan var stor kan jag lova ;))

Hans gamla dator hade väl gjort sitt...


Ridit har jag ju förstås! Det är så himla kul att komma ut lite igen!! Hahah... men vilken urusel kondis man har!!

Är helt slut efter lite trav ... hehehe... men det ger sig med tiden!

Skam den som ger sig!

Fick förövrigt en snygg ridjacka av M i julklapp! Röd, varm & så himla bra :)


Dagmar... henne skulle jag vilja snacka lite med! Komma hit & ställa till det! Fy på sig.

Vår skorstenkåpa sitter inte längre där den ska sitta! Den har blåst ner ner, tillsammas med några taktegelplattor..

Träffat Jocke gamla cykel osv...

Tur att ingen blev träffad ialla fall!


Såg förresten i skogen att det fanns en hel del rotvältor där... Stora träd som föll offer när Dagmar svepte förbi...

Usch & fy.


Snart är det Nyår & Nyårsafton... Vårt vanliga sällskap, Anna & Jouni är ju inte hemma så jag tror att vi bara ska vara detta år..  Vi får se vad som händer.


Nej, nu ska jag inte sitta vid datorn längre!


God fortsättning önskar jag Er alla!


Kram T





Av Terhi - 13 december 2011 21:52

20års middagen på Slottet.... det var.... det var.....alldeles underbart!

Det var alldeles fantastiskt bra ordnat med det mesta...!

En välkomstdrink, bestående av mousserande vin, sedan en spökvandring på dryga timmen.

En trerättersmiddag, så god :) Yammi!


I fredags åt jag lunch med Paul från Ottawa, han ÄR en gentleman! Trevlig & så glad... Han ger så mycket possitiv energi :)


Har varit ute med hästen fredag, lördag & söndag! Så himla trevligt... Hon är ju bara bäst!
Ut igen till helgen... längtar efter snön, det blir ljusare & man kan rida oftare ;))


I söndags så somnade min moster in, hon fick nya hjärnblödningar & det gick fort... Tycker synd om hennes barn, främst Jani som blir så ensam nu... Han är ju vuxen men nu finns ingen kvar längre..


Inser när jag tittar tillbaka så är det många som har gått bort de senaste åren.... Livet....

Min mor sa till mig... jag hoppas att inte jag måste skiljas från dig än...   Mamma, jag räknar med dig i flera HUNDRA år! Så det så! ....


Linda, har varit här! Gud så länge sen jag såg dig vännen! Det var så kul att träffa dig igen! Du är en riktig kämpe!!
Förresten, en lite pusselbit fanns kvar här... Pippis huvud..

Julledigheten... jag ser fram emot den.! Jag ska vara ledig den 23/12 & mellandagarna mellan jul & nyår.

Så skönt... Jag ÄR värd det!!


Idag var vi till Kista, jag & Johan. Bra dag med övriga Core teamet. Lussefirande ggr 2, lussebulle m.m vad mer kan man begära?


Nej, nu är det sovdags! Pronto!!


Kram



Av Terhi - 6 december 2011 20:02

Brrr... känner mig trött & frusen... :(

Säkert inget allvarligt alls, blir nog en tidig kväll igen..!


Idag har jag & M varit på M-berg & inhandlat en ny klänning , kofta & strumpbyxor som jag ska ha på mig på torsdag kväll :)

Måste ju piffa upp mig lite till 20årsmiddagen ;)


M ska förresten också ut & roa sig på torsdag kväll! Julbord med några av de gamla jobbarkompisarna!

Det tror jag han kommer att uppskatta!


Imorgon ska jag ha Yumeng på eftermiddagen, har bett att få ha grabbarna kvar imorgon istället för att de åker till Anders.

Det tror jag blir bra!


Måste... måste ner & sy...

Får ägna helgen till symaskinen så Tina får med sig en vit bikini på sin resa!

Skärpning T!!


Nej, nu ska jag avsluta!


//T


Av Terhi - 5 december 2011 17:00

Idag kommer det ner... snön.. fortfarande väldigt försiktigt... Men! Hopp finns ;)

Jag ÄLSKAR snön!

Ljust & fint istället för detta mörker!


Jeeses, vad mörkt det blir ganska & det tidigt också! Jag vill ha lite längre dagar & det får vi när snön kommer & lyser upp :)


Har en son som är munterheten själv just nu igen... Hoppas att julledigheten kan ge honom lite energi tillbaka!!

Suckigt & dant...

Inte blir det bättre av att INTE äta på skolan...


Idag så är mor & far & tävlar i Mantorp, hoppas att det går bra för dem igen... Förra starten i Ö-o blev vinst i alla fall.

:))


Var & matade de andra 2 idag efter jobbet & jag slogs av vad rofyllt det är att lyssna på när hästar äter!

De står där & mumsar & låter lite! Härligt! :))


Är lite frusen ska nog lägga mig i ett varmt bad & bara njuta en stund innan M kommer hem..

Han verkar blir kvar på jobbet lite längre idag.


Hoppas att Ni all få en fortsatt trevlig kväll!


See Yaa!









Av Terhi - 4 december 2011 15:31

Andra advent :)

Julen närmar sig  så sakteliga,så mysigt!


Glögg, levande ljus & Carola som sjunger julmusik...

Eld i kaminen & allt är bara så underbart mysigt som det kan vara en sådan här dag!


Jag måste få berätta lite om vad som hänt i veckan , helgen & vad som ska hända till veckan..!


Den 30/11 firade jag & M vår 6-åriga bröllopsdag, barnen fick vara med & bestämma vad som skulle tillagas & valet blev plockmat! Så gott, självklart avnjöt vi en flaska champagne!

Jag fick en underbar ring av M, love! Jag måste åka in till Kerstin på Dahlströms guld & fixa så den blir en aning mindre..

I den ska jag också gravera in en text..


Nu i fredags så köpte vi hem lite mat från Dragon, yammi!

Både M & jag var ganska trötta så det blev en ganska tidig kväll.


Lördag, däckbyte på hästtransporten... Rensa avlopp på nedre toan (Inte så trevligt... men tyvärr ett nödvändigt ont ibland..)


Och sedan så hände det!!.... Det som jag har längtat efter!!... Dagen, timmen då jag äntligen fick hämta hem min häst!


Igår (lördag) så hämtade vi henne hos Carita & Fredrik..! =)) Som jag har längtat!

Hon var så snäll, nytt täcke, ny grimma & sedan lite transportskydd på benen.

Snäll att lasta & hon är så oerhört lugn & trygg i sig själv... Hon är allt det man önskar...


Hon fann sig till ro på en gång när hon kom hem till den nya boxen.


PÅ kvällen kom Xian & Yumeng på middag. Trevligt, trevligt! God mat & dryck. Även denna kväll blev det ganska tidigt.


Idag mina vänner! Har jag ridit henne hemma för första gången,,, Det gick så bra :)

Hon är inte rädd för en massa saker .. Det här är KÄRLEK!!   


Nu sitter jag som sagt & bara njuter av tillvaron & mår så gott!


Trevlig andra advent till Er allesamman!

Kram :))

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Ordspråk på latin

 

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Translate my blogg

Foton



Sommarbild vid Kumlasjön!

 

 

Längtar till sommaren :)

Mina 4-benta vänner :)

 

 

 

 Rakel Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

Melker    Frigg   Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

 

  Sveipur   

  Milton   

 

 

 

Blommor som jag älskar

 
Liljekonvalj, underbara och otroligt väldoftande!


 

Förgätmigej, dessa ljusblå blommor plockade jag alltid till min mor när jag var liten! <3

Fresia, den här vackra blomman fick pryda min brudbukett tillsammans med rosor!  
Tulpaner, underbara, krispiga :)


  

Rosor, vackra blommor som alla älskar tror jag!


Ovido - Quiz & Flashcards