Alla inlägg under januari 2012

Av Terhi - 26 januari 2012 20:31

Har missat att skriva in måndagens resultat!

Totalt -3,2kg & vet Ni!! -6cm på midja! Wow, det känns så bra!


Har förresten kommit på vad jag önskar mig i present av M & barnen...

En st iPad2! Yes, det står högst upp på min lista..


Vi får se om det går i uppfyllelse :)


Är super sur ... Viktklubb, där jag registrerar mat & vikt har uppdaterat inloggningen för att det ska vara säkert...

De har lyckats kan man konstatera... Jag kommer inte in där längre!!


Morr, har ett medlemskap som löper på till April men vad hjälper det?

Så irriterande! 1 timmes telefontid & de verkar inte läsa mail..

Suck!!


Men nu ska jag inte ödsla mer negativ energi på dem!

Nu är det snart dags för Biggest looser igen & med det så inser jag att det var en vecka sedan jag bloggade!


Har inhandlat ett par "dobbar" som man kan sätta på joggingskorna så imorgon när Marlena har varit & testat bikini så finns ingen ursäkt... Det är bara att ge sig ut på en runda då :)


Lördag, inbjudna till våra grannar! Trevligt, trevligt men det får inte bli försent! Är inne i en period där jag sover såå dåligt så jag måste fånga alla tillfällen till lite vila & avslappning!


Nej, nu är det tack & adjö för denna gång!


Ha de! ///T

Av Terhi - 19 januari 2012 17:10

Idag är det torsdag! Vart tog veckan vägen? Har letat men inte hittat den ;)

Är det bara jag som upplever att dagarna bara svischar förbi?

Man kliver upp på morgonen & så wroooomm så är det kväll igen..


Hahaha, undrar om jorden har börjat snurra fortare ;)


Ja,ja ikväll måste jag titta på Biggest looser igen, jag kan inte fatta att jag har fastnat för det men det har jag verkligen gjort! Visst är det väl lite sjukt eller?


Jag tycker de är duktiga, kämpar som bara den (de flesta av dem), hon ryskan kanske inte skulle skrika så men, vad skulle det annras vara för underhållvärde?
En rolig kommentar gällande henne från den rödhåriga deltagaren: Någon borde slå till henne, hur kan man se ut så där i kroppen efter 5 barn!! Hahaha! Jag tyckte att det var en guld kommentar, kom direkt från hjärtat :)


Lugn och skön helg framför oss igen... Inga måste överhuvudtaget!

Gilla knappen trycker jag på.


Måste ju berätta: Tom's dotter Caroline & hennes Henrik har blivit föräldrar! En supersöt liten son har de fått!

När det har lugnat ner sig hos dem så ska vi kliva över & gratulera dem   

Mysigt!


M lyser med sin frånvaro, han har många sena kvällar nu för tiden & det är ju så att börja på ett nytt ställe! Det tar tid att komma in i allt & jag förstår honom... Man vill få bort det som kan röra till morgondagen.


Känner mig en aning lat, borde byta om & antingen gå ner & träna eller gå ut på en löptur...

Vilket ska man göra?? En aning halt ute, vill helst inte bryta varken ben eller armar!

Ja, ja jag får fundera en stund...


Ni får ha det så bra allesamman!


Kram!!


Av Terhi - 16 januari 2012 18:42

Nu är det återigen måndag & invägning har skett.. Minus -2,2 totalt nu & det är jag nöjd med!

Sakta & säkert ska de extra kilona försvinna :)


Helgen har varit lugn, endast M & jag hemma... Inneburit lite av varje, lunch på Kafé till salu (shoppade med några supersöta soppskålar därifrån!) samma som Leila använder :)

Handlat på Chilli, det blev ex antal gosiga plädar,kuddar, lampor, överkast & gardiner!


Jösses det blev mycket mer än vad det var tänkt från början... Brukar vara så... Hahahah!


Nya promenadskor till M, inte på Chilli men på Stadium!


Sedan har jag förståss varit ute med Breezan! Så underbart skönt att ta en tur med madame lite då & då...


Pratade med syrran på jobbet & hon undrade om jag planerade för en stor 40års fest... men det tror jag inte...
Har faktiskt inte tänkt på något sådant!

Det är inte riktigt jag... Är ingen partypingla som vill stå i centrum!


Nej, det blir nog ett enkelt firande med M & kidzen... Vi får se :)


Det är ju långt dit... hihi..


Nu ska jag hjälpa M att fixa lite kvällsmat!


Ha det bra allesamman

Av Terhi - 9 januari 2012 17:39

Nu har jag gjort min första arbetsdag sedan den 22/12!

Oj vad tiden gick fort!! Både på ledigheten men även på jobbet idag...


Kul att träffa lite kollegor igen & få lite rutiner här i huset..

Barnens första skoldag verkar ha flytit på utan några större happenings ;)


Marlena ska snart dyka förbi, vi ska kika på någon ny bikini till henne!

Kul, får se vad som kan önskas nu..


Travgala, det ska jag & M åka på tillsammans med mor & far den 4/2.

Spännande att se om de får något pris.. Hästen är i allafall nominerad i kategorin Årets sto i Örebro :)


Vikten ja... Jo, sedan förra söndagen så har jag tappat -1.3-- Ligger enligt plan, ska tappa ca 1kg i veckan så jag är nöjd :))


Nehe, nu ska jag göra lite annat!


//Terhi

Av Terhi - 7 januari 2012 12:01

Idag kommer mor & far hem på middag.

Far fyller nämligen år imorgon :)


Vi ska bjuda på Schnizel vilket jag vet är en av deras stora favoriträtter!

Sonen J önskade att vi skulle ha kladdkaka till efterrätt... Ska vara lat & köpa en färdig ...!


Väntar på att M ska bli klar med sitt samtal med chefen, därefter ska vi köpa present & även det som saknas i matväg till kvällen.


Milton, var ju så rolig igår kväll.. Han tyckte att han skulle sitta på mattes axel & kika ut genom fönstret, den lille knasbollen satt där i flera minuter & tyckte att det inte var ett dugg konstigt ;)

Tror inte att han vet att han är en hund ibland!


Brrr... känner mig frusen... Lite te vore nog gott!

Det får det bli!


Hejdå!






Av Terhi - 5 januari 2012 18:26

Nu är det trettondagsafton, lugnt & stilla på Tennisgatan..

Grabbsen är hemma men syns inte till just nu.


Melissa Horns skiva Långa Nätter på stereon & lite tända ljus... Det hjälper en att må lite bättre.

Ser ut som sju svåra år, glåmig & mörk under ögonen.. Men det är nog på väg att vända!


Har inte haft feber idag på dagen, hoppas att det inte återkommer inatt!

Nu vill jag inte vara sjuk längre! Så det så!


Jani, min kusin ringde idag: Begravning av min moster den 3/2 i Söderhamn. Ska bestämma mig för hur jag ska göra, prata med mor & far imorgon så får vi se...


Ha en trevlig helg!


Kram Terhi



Av Terhi - 3 januari 2012 13:49

Tråkigt... det är tråkigt att vara sjuk!

Inte ett dugg roligt alls! Men det är nog tur att jag är hemma... Tror inte att man skulle uppskatta på jobbet att man sover bort ex antal timmar per dag!


Det är så det är just nu, febern håller i & jag orkar inte vara uppe en hel dag..

Förkylning & hostar, det värsta är att det är påväg till mina bihålor igen... Skrutt.. :(


Men men... Matfronten fungerar så tillvida att jag inte går & småäter, följer mitt beslut att gå ner i vikt..


Det har redan nu gett resultat men det kommer jag att skriva på måndag... Måndagar är vägdagar så därför ingen info innan det.. heheh...


Nu ska jag snart lägga mig & vila en stund & sedan ska jag ta ett varmt bad... Det behöver jag ljust nu.


Grabbarna är hemma även denna vecka sedan börjar skolan igen, får man tycka att det ska bli skönt?

Jag gör det iallafall..!!

Det blir gärna senare kvällar för dem & upp senare på mornarna... Förändring behövs snart!


Ni får ha det så bra!


//T

Av Terhi - 2 januari 2012 07:52

Skit också....

Förkylningen som jag började känna av dagen före Nyårsafton, lyckades att decka mig..

Feber & superförkyld, inte ett dugg kul.


Igår efter att jag kom hem efter ridningen så var jag så slut!

Det blev lite soppa & ett varmt bad.


Kl 18:00 gick jag & lade mig en stund, vaknade kl 19:30.. Gick upp & gjorde mig iordning för att sedan sova kl 20:15 igen..

Feberfrossa hela natten & har mått bättre kan jag lova...


In på jobbdator & lgga i frånvarokoden & nu ska jag & Miffe sova ett tag till!


Nattis, eller vad man nu säger!


// T



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Ordspråk på latin

 

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Translate my blogg

Foton



Sommarbild vid Kumlasjön!

 

 

Längtar till sommaren :)

Mina 4-benta vänner :)

 

 

 

 Rakel Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

Melker    Frigg   Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

 

  Sveipur   

  Milton   

 

 

 

Blommor som jag älskar

 
Liljekonvalj, underbara och otroligt väldoftande!


 

Förgätmigej, dessa ljusblå blommor plockade jag alltid till min mor när jag var liten! <3

Fresia, den här vackra blomman fick pryda min brudbukett tillsammans med rosor!  
Tulpaner, underbara, krispiga :)


  

Rosor, vackra blommor som alla älskar tror jag!


Skapa flashcards