Alla inlägg under februari 2014

Av Terhi - 28 februari 2014 11:10

Dunk dunk... Bonk låter det hos oss..


Takbyte på Tgatan pågår för fullt!

Gäller att ha koll på var de är om man ska gå på toa eller duscha ´hahaha...

     

Av Terhi - 23 februari 2014 13:56

Nu är det redan söndag! 

Helgerna rusar förbi särskilt om man har varit bokad fredag och lördag!

Var på Nationalteatern igår och det var super trevligt! Verkligen!


Börjar känna av åldern då man inte orkar med flera inbokningar i närtid. ..

Puh!


Nu ska jag ha hästmys och sedan plugga inför morgondagens kurs i bokföring.


Ha det!

Av Terhi - 21 februari 2014 09:01

     


Oj vad länge sedan det är när jag bloggade senast!

Kommer knappt ihåg hur man gör!!

 

Haha,  men vad mycket som har hänt, inte säker på att jag får med allt.

 

Vi börjar med jobbet... Som de flesta vet så bad jag om att bli entledigad från Ericsson i samband med uppsägningarna.

 

Detta då min make M hade blivit delägare i en firma som

heter Golvtjänst i Hallsberg.

Jag jobbar nu några dagar i veckan på firman, ansvarar för ekonomi/planering och mängdning.

 

Mängdning innebär att jag med hjälp av ett program som heter Geometra kan räkna ut arean i olika rum/objekt och det är ett underlag som M använder när han räknar ut offerter.

 

Mycket kurser, både interaktiva och lärarledda och allt handlar om bokföring och företagsekonomi. 

 

Hästarna då: jo även där händer det grejer ser ni .

 

Arvet har flyttat till Camilla i Köping, Frigg en islandshästdam har flyttat hem till mig som kompis åt Sveipur som annars blir ensam då våra tvåriga vb är på träning.

 

De avelsdamerna som bor i stallet är inte så hyggliga så man vill inte släppa ihop Sveipur med dem!

 

Jag och Sveipur har hittat våra bff:er i Helena och Cisko.

 

Bild 1, Arvet i Köping.

Bild 2, Sveipur och Frigg.

Bild 3, Sveipur och Cisko på ett av våra äventyr i Tiveden.

 

Resor som är planerade stora som små:

 

1/3 Stockholm med Marlena. Priscilla musikal.

 

13/3-16/3 Orsa med La Familia! Skidåkning och bara vara!

 

31/5-2/6 Tiveden, vi blir nio ekipage som ska rida 3 dagar i Tiveden! Olika åldrar och blandade hästar!! Kul!!😊😊😊

 

14/5-18/5 Rom, jag och M ska på egen liten resa!

 

28/6-27/7 USA ☆☆☆☆☆ Vi ska åka på en rundresa hela familjen! Så himla kul!!!!

 

11/9-14/9 München med tjejerna! Karolina, Christine, Xian och jag! Haha!! Livet leker ju!!!

 

Sedan fyller maken 50 år i oktober så det blir nog en liten tripp ytterligare för oss två, måste leta lite!

 

Puh! Ojoj Oj säger jag bara!!

 

Men åter till nutid, idag relax på Kumlabadet med Thessan, imorgon Nationalteatern med Tarja och Benny.

 

Nu ska jag ta ut hunden, åka och handla m.m

 

Trevlig helg önskar jag er!

Puuuusssss

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Ordspråk på latin

 

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Translate my blogg

Foton



Sommarbild vid Kumlasjön!

 

 

Längtar till sommaren :)

Mina 4-benta vänner :)

 

 

 

 Rakel Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

Melker    Frigg   Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

 

  Sveipur   

  Milton   

 

 

 

Blommor som jag älskar

 
Liljekonvalj, underbara och otroligt väldoftande!


 

Förgätmigej, dessa ljusblå blommor plockade jag alltid till min mor när jag var liten! <3

Fresia, den här vackra blomman fick pryda min brudbukett tillsammans med rosor!  
Tulpaner, underbara, krispiga :)


  

Rosor, vackra blommor som alla älskar tror jag!


Ovido - Quiz & Flashcards