Alla inlägg under april 2014

Av Terhi - 28 april 2014 09:33

Vilken underbar helg och vilket härligt väder vi har och har haft!

Man känner hur man fylls med energi, lovely!!


Igår var jag ute på en ridtur efter 2,5 veckors ofrivillig vila. Det var såååå härligt och oj vad jag hade längtat efter det!

Att jag efter ridturen var totalt slut i rygg och ben och gick på sne var faktiskt ok enligt mig själv.
M tyckte inte likadant dock ;)


Wiveka var med och jag måste säga att det var en trevlig ny bekantskap och vi hade en otroligt mysig stund ute.

Blev bestämt att Frigg följer med till Tiveden då hennes "foderhäst" är halt.

Det kommer att bli super!


Valborgsmässoafton på onsdag och tyvärr som vanligt så kommer vädret (enligt prognos) bli sämre tills dess..

Kallare och även lite regn.... typiskt...

Oavsett väder och vind så har vi bokat bord på Goda Rum med våra närmsta grannar igen, så det blir nog trevligt som vanligt!




Av Terhi - 25 april 2014 06:52

Igår var jag till stallet och hade hästmys med mina två ullbollar!

Härligt!!
     


Satte på dem eksemtäcken och de verkade tycka att det var skönt :)

Så här ser de ut nu:

       

Av Terhi - 24 april 2014 10:45

Nu attans ska min ischias värk släppa, var hos läkaren och fick inflammationshämmande tabletter och starka värktabletter så nu jäklar ska värken bort!!!


Är lite lagom trött på detta nu och förlåt att jag gnäller om det för det finns de som har det värre!!

Jag vet men just nu måste jag bara få ur mig detta!


Igår började min "resa" med Mamma fitness, många goda recept finns det så det här ska nog gå vägen..

Kan nog vara så att jag "informerar" er hur det går ;).


Hoppas att på sikt byta ut fett mot muskler med hjälp av dem :) Det vore ju super!!!

Hehehe... 


Solen skiner även idag, lite kyligare i luften men senare i veckan eller snarare i början av nästa så ska det vara nästan sommar värme!! +20 grader, det är lovely!


Idag ska jag ut till pållarna oich ha hagmys då jag inte duger till annat.. Men bara att vara där ger sååå mycket glädje. 


Vet ni att nu är det bara 2 månader och 4 dagar tills vi åker till USA!! Fasiken vad kul det ska bli!!

Flyga, bila och uppleva lite olika delar ojoj...


Men innan det blir det ju en liten tripp till Rom med maken, det ser jag fram emot!


Kramiz

Av Terhi - 24 april 2014 07:31

Är orolig för att min ischias inte går över så jag är frisk och kry till vår ROM resa :(


Var iväg till tippen iförrgår dåjag mådde bättre och tyvärr kom det  ett rejält bakslag då...

Har en telefontid med vc idag och hoppas på att få riktigt goda råd av dem.


Sedan behöver jag komma igång med ridningen av Sveipuir och Frigg igen då det blir liite körigt att åka till Tiveden i tre dagar om de inte har rört på sig knappt alls..

Får se om Frigg är redo då hon fortfarande är en aning överviktig..


Jaja... nu måste jag ut med hunden..

Av Terhi - 20 april 2014 17:06

Njuter av dagen, vilken fantastisk påskdag!!

Sol och värme,  alldeles underbart :)


Snart kommer mor och far på middag, grillat idag igen!

Mums mums!


Hoppas att ni alla har det lika bra som vi!

Kraam




Av Terhi - 18 april 2014 16:13

Glad Påsk önskar jag er alla fina där ute!!

Hoppas att ni har en fin ledighet och att ni passar på att njuta av den framför allt!!


Gjorde smulpaj på äpplen med vaniljsås, smakade gott som em-fika :)!

Det är så himla gott!!

       


Yammi!!


Min ischias värk kvarstår, just nu är den mer dämpad (kan bero på alla tabletter som jag har knaprat)

Igår kväll så gjorde det så ont så tårarna kom :(


Jag vill bli frisk!!!


Vi var och hämtade transporten i stallet idag så jag fick lite hästgos en stund och det behövde jag verkligen!

Fina fina Sveipur och Frigg, ni är mina ögonstenar!

M är så snäll så han och Tobbe skiftade däck på transporten åt mig och nu står M och tvättar den med högtryck.

Älskade maken :)


Snart dags att förbereda grillen och övrigt som ska förtäras i kväll.. Nej..vi ska inte äta grillen, vi äter köttet som vi grillar hahah.. kan misstolkas då jag kastar mig runt i mina tankar när jag skriver :)


Ha en fortsatt bra Lååååååååångfredag!!!!!!


Kram

BL

Av Terhi - 15 april 2014 21:37

Sitter och tittar på BL, har sagt det förut och säger det igen!

En del är verkligen riktiga kämpar!


De tränar och står i, äter annorlunda jämnfört med tidigare och humöret är trots det på topp!!


Det finns någon i det turkosa laget som skiter i träning m.m

Varför åker man dit om man inte har viljan?

Förstår att det är TV men ändå?


Jaja, imorgon kommer mina inloggningsuppgifter till min egna lilla resa...


God natt, imorgon återbesök hos kiropraktorn!!



Av Terhi - 15 april 2014 09:11

Kom inte för sent till det du vill komma i tid till. 
Källa: Nalle Puh - A.A Milne

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Ordspråk på latin

 

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Translate my blogg

Foton



Sommarbild vid Kumlasjön!

 

 

Längtar till sommaren :)

Mina 4-benta vänner :)

 

 

 

 Rakel Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

Melker    Frigg   Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

 

  Sveipur   

  Milton   

 

 

 

Blommor som jag älskar

 
Liljekonvalj, underbara och otroligt väldoftande!


 

Förgätmigej, dessa ljusblå blommor plockade jag alltid till min mor när jag var liten! <3

Fresia, den här vackra blomman fick pryda min brudbukett tillsammans med rosor!  
Tulpaner, underbara, krispiga :)


  

Rosor, vackra blommor som alla älskar tror jag!


Ovido - Quiz & Flashcards