Alla inlägg under maj 2015

Av Terhi - 12 maj 2015 08:49

Suck.... hur länge kan influensan sitta i?

Fortfarande onti huvudet, feber till och från och mår allmänt dåligt.


J har också sina sviter kvar, borde väl ge sig kan man tycka!


Jaja, vi blir väl krya så småningom.


Student förberedelser pågår, plakat beställt, kläder och studenthatt klart, bord och stolar fixat av Pia, bil ordnat, matplanering den 31/5... Tror att vi har koll på läget ;)


Just nu är huset fullt av karlar, fönster byte pågår och det blir verkligen skitsnyggt!

Bild kommer senare när det är mer klart!!


Vinröda fönster på ett gultputsat hus, snyggt!


Ha det bra , nu ska jag bara vara...

Av Terhi - 5 maj 2015 16:30

   


Ny dörr på plats dock inte helt färdig utvändig ännu, det ska till plåtar runt karmen och lite annat fix.

Aluminiumet är fortfarande täckt på bilden utifrån, den är super läcker, lite modernare snitt än vår gamla.


Vi ska även få våra nya fönster monterade i närtid, de är vinröda utåt och vita invändigt.

Ett lyft för utseendet men även ljud och värme.

Våra nuvarande fönster är ej så täta, kall-ras på vintern (dörren var likaså) och det kommer att bli tystare i huset.

Härligt då våra jyckar hör allt i dagsläget och det kan bli lite måttligt högljutt ibland   


Mina två grabbar har ju haft/har influensan : Tobbe insjuknade i onsdags förra veckan och blev kryare på lördagen och då insjuknade Jocke.... Han är fortfarande sjuk.


Inatt vaknade jag, supersnorig, ont i huvudet....!! Hoppas hoppas att det stannar där!

VILL INTE BLI SJUK!!


Jaja, vi får se vad som händer.


Väntar nu på att maken skall hitta hem, det vore ju lite trevligt med en lagom tidig dag för honom då han ofta blir kvar på jobbet sent.


Ha en gokväll allesamman.


Tjingeling!


Av Terhi - 4 maj 2015 22:18

Har kontaktat vår bäste researrangör återigen, 10årig bröllopsdag skall firas på annan ort än Kumla!


Spännande att se vad Leck klurar ut denna gång 😃

Oavsett vad och var så blir det super, det blir det alltid 😃👍


Har ni någon speciell person eller speciellt bolag ni kontaktar för era resor?


Men innan vi kommer så långt så skall vi njuta av en tripp till Danmark, härliga semesterveckor här hemmavid,

en resa tillsammans med min goa väninna till Island! 

Finns mycket att glädjas åt!!


Sedan behöver inte allt vara storslaget för att man ska längta dit, ser framemot en tripp till Tiveden med dream team i juni, lite musikal med Malle i november osv...!


Vi kommer ju även ha två studenter att fira av och Tobbe ska satsa på moppekort.... Händer grejer här 😃😉


Nu är det dock sovdags!


Kram 💤💤💤💤

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Ordspråk på latin

 

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Translate my blogg

Foton



Sommarbild vid Kumlasjön!

 

 

Längtar till sommaren :)

Mina 4-benta vänner :)

 

 

 

 Rakel Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

Melker    Frigg   Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

 

  Sveipur   

  Milton   

 

 

 

Blommor som jag älskar

 
Liljekonvalj, underbara och otroligt väldoftande!


 

Förgätmigej, dessa ljusblå blommor plockade jag alltid till min mor när jag var liten! <3

Fresia, den här vackra blomman fick pryda min brudbukett tillsammans med rosor!  
Tulpaner, underbara, krispiga :)


  

Rosor, vackra blommor som alla älskar tror jag!


Ovido - Quiz & Flashcards