Alla inlägg under november 2016

Av Terhi - 24 november 2016 19:18

Wow, såg ni? Det var den här veckan som rusade förbi!!

I full fart mot helgen och första adventsmys👌


Bilen har anlänt, snygg så in i vassen😍🚗


Renoveringen i tv-rummet och (även hallen uppe helt plötsligt) börjar nå sin ände!

Blir så bra😊👍

Bilder kommer även på detta så småningom😉


Jag sitter just nu och njuter då jag inte behöver åka till kontoret imorgon, har lite annat att fixa...

Trimma två hundar, fixa advent i huset och så vidare😃


Även pressa in ridning med mina fyrbenta vänner🐴


Fullbokad, javisst!!!


Ha det så bra!

Av Terhi - 15 november 2016 07:02

Oops, vad hände? Som vanligt när man bara skall riva ut lite grann så kommer det med så mycket mer😳

Nya tapeter och golv och nu även takbyte😃😉

Blir nog bra när det är klart men just nu är det kaos på övervåningen!!!!


Målarna kommer lite senare så nu skall jag agera bulldozer och riva ner det befintliga taket!! Haha!!

Önska mig lycka till👍


Imorgonkväll åker jag och M till Arlanda då det bär av till Nice över helgen! Kul med ett helt nytt resmål👌

Ca 17grader skall det bjudas på😊


Kidsen blir hemma och vaktar hus och hem, även våra två "skällisar" finns hemmavid.


Och vet ni .... helgen efter är det första advent❤️😍


Kram

Av Terhi - 9 november 2016 20:45

Snart är den här!!! Min nya bil😊😊

Skall bli supernice med en ny bil trots att jag älskar min Santa Fe❤️

Ibland sker saker som man kanske inte har tänkt sig att det skall ske precis här och nu...

Lite så var det med nya bilen men jag ser framemot den 🚗👍


Idag har jag varit iväg med lilla mamsen som skulle på röntgen sedan var vi till MIO så även hon väntar på en ny soffa 😊

Anländer strax innan jul😊


Vår nya soffa kommer redan v48 så nu skall det fixas med lite tapeter och golv i tv-rummet! Kommer bli så snyggt!!!

Bild kommer... den som väntar på något....


Helgen då... jo i helgen kommer Tarja och Benny på besök (Lördag) 

Skall bli så mysigt att träffas igen, var ett tag seedan de var här😊


Håller tummar och tår för att jag inte blir sjuk då jag är lite låg just nu! Förkylning på g och allmänt hängig!

Men vi motar den ifrån oss med krafttag!!!!


Nu måste jag borsta tänderna!


Kramiz


Av Terhi - 8 november 2016 07:08

Snön har hittat hit och jag tycker att det är så fint❄️

Det blir genast så mycket ljusare på morgnar och på kvällar!


Idag verkar det dessutom ha slutat blåsa vilket är så skönt med tanke på den kyliga vind som vi har haft här i Närke i flera dagar..


Idag är det min mammas stora dag, blir en sväng till dem senare i em med killarna❤️

Fina lilla mamma ❤️


I övrigt så har vi kommit ett steg framåt eller ja... flera steg framåt med lägenheten och den ena sonen :)

Soffan beställdes igår och kommer om ca 5veckor, ny inbyggd ugn, spishäll och nya bänkskivor är på plats.....

Idag skall det kallas ovan bänkskivorna och imorgon börjar de att lägga in nya golv👍😊


Det kommer att bli så bra och jag hoppas på att han kommer att trivas där den gode herrn!


Dock kommer det att bli tomt här hemma då vi bara har Tobbe kvar här sedan😳

Men det är nog så viktigt stt pröva sina vingar...


Nehe, det här duger inte! Dags att bära upp däcken till hästtransporten som skall iväg för lite tvagning och hjulbute så den är redo för den kommande vintern!


Puss



Av Terhi - 4 november 2016 07:06

Idag skall vi tjuvstarta firandet av min mor, min älskade lilla mamma fyller 70År den 8/11!!

Ikväll skall vi 3 systrar med respektive ta ut mor och far på restaurang och umgås lite grann.

Mysigt mysigt❤️


I övrigt väntas en lugn helg utan något inplanerat och det skall bli så skönt😊


Vi närmas oss advent, älskart😊😊😊


Kram

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Ordspråk på latin

 

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Translate my blogg

Foton



Sommarbild vid Kumlasjön!

 

 

Längtar till sommaren :)

Mina 4-benta vänner :)

 

 

 

 Rakel Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

Melker    Frigg   Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

 

  Sveipur   

  Milton   

 

 

 

Blommor som jag älskar

 
Liljekonvalj, underbara och otroligt väldoftande!


 

Förgätmigej, dessa ljusblå blommor plockade jag alltid till min mor när jag var liten! <3

Fresia, den här vackra blomman fick pryda min brudbukett tillsammans med rosor!  
Tulpaner, underbara, krispiga :)


  

Rosor, vackra blommor som alla älskar tror jag!


Ovido - Quiz & Flashcards