Alla inlägg under februari 2017

Av Terhi - 28 februari 2017 06:07

Grattis alla som heter Maria!! Grattis på er namnsdag😊

Ska ringa och gratta mor och skicka sms till Jennie idag, det är vi tre i vår släkt som har fått namnet Maria i andra namn❣️


Sedan får vi ju inte glömma att det är fettisdagen👌 Semla skall inhandlas förstås🤤


Hur många har tjuvstartat innan semmeldagen tro?🤔

Ofrivilligt (nästan) så har jag gjort det... M köpte wienersemlor den dagen vi hade revisorn på firman! Inte alls lika goda som en hederlig semla, enligt mitt tycke iallafall.


Tisdag lika med möten på sjukhuset, sedan en snabb sväng förbi Anki innan hemgång.


Önskar er alla en fin dag!!!


Kram

Av Terhi - 21 februari 2017 18:48

Se där ja och där kom vintern tillbaka igen!

Snöfall nästa hela dagen, dock tror jag att det inte kommer att vara kvar så länge den här gången..


Hundarna blir glada och pigga iallafall 😂 

Trots att jag gillar snö så är det dock ganska skönt att hoppas på lite vår snart🙃


Längtar faktiskt lite grann! Sol, bar asfalt, grönt gräs m.m

Förstår ni? Ljuvligt ju😊😉


M, den stackaren är verkligen superförkyld! Hostar och snörvlar och ser allmänt hängig ut!

Hoppas att han kryar på sig snart❣️


Lite te och kanske en liten kaka så här på kvällskvisten, det är man väl värd? 

Jo, det är jag😝 Tänker faktiskt att njuta av den, varenda liten smula ska jag njuta av 👌


Så får det bli!! Ha det🌝

Av Terhi - 13 februari 2017 14:01

   

Jag älskar att använda papperskalender, dock har jag provat på något nytt i år... bullet journal...

Innebär att man skapar sin egen kalender ungefär en vecka innan, så skapar jag kommande vecka.


Då försöker jag sitta ner och planera vad som skall göras, ev träning eller andra saker/aktiviteter som ska ske.

Jag har även en "left overs" från tidigare vecka, sådant som jag inte hann med och som jag önskar hinna med kommande vecka! 

Ibland "ritar" jag ett öga= utforska.... spännande .... detta gör att man kanske kikar på något nytt och spännande 😊😊😊


Kul, tycker jag😊😊


Kram


Av Terhi - 7 februari 2017 06:56

Om drygt en månad åker vi, jag och maken till drömmarnas ö Mauritius😊 

Skall bli så skönt att komma till sol och värme samt oerhört spännande att se ett nytt land, ny kultur och nya smakupplevelser👍🌞


Tropiskt väder, turkosa hav, grönska .... oh jag längtar!!


Att vi sedan har bokat in oss på sydvästra delen av ön, passar den som är äventyrlig😳😜😂

Något blev kanske fel där men efter att jag chattade med fritidsresor så lät vi bokningen kvarstå med lite mindre oro i maggropen😂😂 haha!!


Äsch, det blir nog precis så som vi önskar oss, lata dagar i solen, promenader i sanden, bad, mat och bara underbart!


Bilder kommer när jag har varit där och landat hemma i soffan igen!


Island, något helt annat!! Maken ska följa med mig i några dagar innan min ridvecka börjar. Superkul!!!

Hyra bil, åka runt, Blå lagunen m.m


Nu ska jag ta tag i denna tisdag, vad kommer dagen att erbjuda förutom jobb tro? 

Återstår att se...!


Ha det!



Av Terhi - 3 februari 2017 23:29

Tänk vad härligt det kan vara!!

En av de utflyttade sönerna dök upp på ett oväntat besök😊


Lite mat , dryck , musik och prat därefter var han redo att gå till sitt eget igen ❤❤

Älskade unge,  är så stolt över dig!!!


Kram 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Ordspråk på latin

 

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Translate my blogg

Foton



Sommarbild vid Kumlasjön!

 

 

Längtar till sommaren :)

Mina 4-benta vänner :)

 

 

 

 Rakel Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

Melker    Frigg   Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

 

  Sveipur   

  Milton   

 

 

 

Blommor som jag älskar

 
Liljekonvalj, underbara och otroligt väldoftande!


 

Förgätmigej, dessa ljusblå blommor plockade jag alltid till min mor när jag var liten! <3

Fresia, den här vackra blomman fick pryda min brudbukett tillsammans med rosor!  
Tulpaner, underbara, krispiga :)


  

Rosor, vackra blommor som alla älskar tror jag!


Ovido - Quiz & Flashcards