Alla inlägg under maj 2017

Av Terhi - 31 maj 2017 07:08

   

Jag älskar den här tiden, blommorna som möter mig varje dag när jag kommer hem till vårt hus. Rosa och grönt i olika nyanser❤️ Baksidan har också dekorerats med blommor, där hittar vi dock lite andra färger ihop med grönt! 


Tar lite bilder på dem också om några dagar. Sedan måste ni ju få se hur det ser ut med min egen sådd av olika frön, bild kommer och jag kan lova att det har hänt saker 😊😊


Så himla kul!!!


Nu är det dags att ta tag i den här dagen, vi får se vad den bjuder på! JAG tror att den blir bra😊😊



       


Må gott och ta vara på dagen och varandra❣️




Av Terhi - 24 maj 2017 05:58

Kan varmt rekommendera Nofo hotell i Stockholm på Tjärhovsgatan 11 på Söder!

Riktigt mysigt ställe med härlig inredning och otroligt trevlig och tillmötesgående personal😊👍

Prova nästa gång ni ska förära Stockholm med ett besök.


Nångra smakprov nedan på hur det såg ut i mitt rum blandannat.


            


Av Terhi - 21 maj 2017 11:46

 

Flera dagar utan täckning.... hur känns det?

 

Jo man inser att det var tokigt att inte ha kvar hemtelefonen .... hmmmmm...

Det är visserligen lugnt läge ur samtalspunkt, dock inser man att man inte är tillgänglig för någon om man inte är inom Wi-finätet . På gott och ont..

 

Skall till Stockholm imorgon em och det är tänkt att jag ska möta en gammal kollega/vännina där... hur gör man om man ska meddela den andra något om telefonen fortfarande är ur funktion? Modernt samhälle = moderna problem....

 

 Dags att ta en ridtur, byta om och sedan fara iväg! Ska bli så skönt, får se om far skall med eller om det blir en egen liten ridtur idag😊🏇🏼

 

Ha en ljuvlig söndag👌

 

Av Terhi - 20 maj 2017 09:48










   

Tänk vad kul det är när något man har sått, plötsligt har blivit något 😊

Igår var det dags att byta till större krukor, från ett litet litet frö har det nu blivit små plantor!


De har även fått flytta ut till växthuset, nu ska de vårdas ömt så de ger ifrån sig lite chili, tomat, paprika och gurka😊


Lördag fm, vi ska åka en sväng till Finnerödjamarken och hoppas att de säljer kol från kolmilorna! Super kol brukar det vara!


Njut av lördagen!

Av Terhi - 18 maj 2017 07:10

 

Delar med mig av min glädje! Igår var jag och far ute med mina tre hästar, 1 blev körd (Rakel), 1 blev riden (Sveipur) och 1 blev ledd bredvid (Frigg).


Det jag kände just då var ren glädje, tre stycken välfungerande och glada hästar❤️

Det är så roligt att se när de njuter av att komma ut i naturen, ingen rädsla, inga dumheter utan bara gilla det som sker.

Tror katten att jag nästan såg ett leende på allas läppar där och då😊



        

Ibland är det bara så himla kul att leva!!!!


Njut och må gott, nu kommer sommarvärmen😊😍

Av Terhi - 16 maj 2017 22:11

 

Äntligen så får man lust att vara ute i trädgården igen😊

Nya projekt som skall eller precis har fixats!


Har i dagarna fixat en rabatt strax utanför växthuset med lite klätterrosor och några fleråriga perenner, kommer bli så fint när växterna tar sig och växer upp😊


Ett smakprov ovan 😊

Kommer nya bilder när det har vuxit upp.


I övermorgon väntas det värme och som i våra trakter, så mycket som 24-25grader!! Längtar!!!!!

Underbart att värnen kommer lagom till helgen då man är ledig. Ljuvligt!!


Njut och må gott!


Kram T






Av Terhi - 12 maj 2017 06:47

Solen skiner och när jag hämtade tidningen imorse så kändes det som om värmen är på väg tillbaka! 

Skönt då det har varit hemskt kallt ett tag nu.


Idag är det Kumlamarken, får se om jag ska gå en kortis efter att frisörbesöket i em.

Marknadsnougat är alltid gott😊


Tobias och jag ska roa oss kungligt i em/kväll. Vi ska åka och shoppa, dock inte kläder...

1st krusbärsbuske ska få flytta hem till oss, 1-2 fiskar 🐠🐟, var de ska bo får ni veta senare😊😉

Vi ska även hinna med att övningsköra, vi var ute i förrgår och tro det eller ej men han kör riktigt bra!!

Mat och mys på kvällen, det här blir en riktigt bra dag👍


Hade en otroligt trevlig lunchdate med Linda igår ❤️ Så himla mysigt att sitta och prata om allt och inget😊


Nu får ni ha en bra dag, jag måste göra mig iordning och åka till jobbet!


Trevlig helg❣️



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Ordspråk på latin

 

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Translate my blogg

Foton



Sommarbild vid Kumlasjön!

 

 

Längtar till sommaren :)

Mina 4-benta vänner :)

 

 

 

 Rakel Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

Melker    Frigg   Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

 

  Sveipur   

  Milton   

 

 

 

Blommor som jag älskar

 
Liljekonvalj, underbara och otroligt väldoftande!


 

Förgätmigej, dessa ljusblå blommor plockade jag alltid till min mor när jag var liten! <3

Fresia, den här vackra blomman fick pryda min brudbukett tillsammans med rosor!  
Tulpaner, underbara, krispiga :)


  

Rosor, vackra blommor som alla älskar tror jag!


Ovido - Quiz & Flashcards