Alla inlägg under februari 2018

Av Terhi - 28 februari 2018 22:47

Hahah... kan nästan förstå varför barnens pappa tyckte jag liknade lilla My...

Ser ni likheten ;-)

Jag pratar inte finlandssvenska men jag pratar finska och svenska ... Hehehe ...

Jag är ioförsig inte alltid arg men ibland så...

Just idag, kände jag att jag och Lilla My har vissa saker gemensamt... hahahh :)
Bjuder på detta mina vänner !!!!

Lilla My kom fram i mig när pannan visade felkoder, huset kändes lagom kallt och vi väntade på reparatören ....

Eldade i kaminen, gudskelov att vi har den!!

Värmen har spridit sig halvvägs här nere iallafall men nu är pannan lagad och förhoppningsvis så är huset lite mysigare och varmare imorgon igen!

Konstigt att det alltid sker när det är skitkallt ute.... eller?

Ja ja, väntar på att sonen skall komma ut ur badrummet så jag får komma i säng, är toktrött!

Godnatt och sov gott!

Kram T

Av Terhi - 28 februari 2018 16:37

Till slut så är det klart!
Belysning och täcklister är äntligen på plats.

Men när det blir bra så spelar det ingen roll :)

Vad tycks? Fint va?

Av Terhi - 28 februari 2018 06:58

Grattis till alla oss som heter Maria, idag är det vår alldeles egna namnsdag!!

Extra kram till Er <3

Av Terhi - 28 februari 2018 05:53

Hoppsan, nu är det kallt! -13,6grader står det på termometern när jag slår upp mina blå denna morgon! Vi får se om bilen visar något annat när jag åker till jobbet.

Tobbe och de skall gå på vinterpromenad, det kan nog bli lite kyligt om han klär sig på ungdomarsvis, vi får hoppas på att han tar till sig det jag pratade med honom om igår....

Min PT var lite övermätt på vädret igår när jag tränade, undrar vad han tycker idag :) hahaha!
Han hatar att frysa.... jag får fråga honom imorgon.

Idag färdigställs vårt vitrinskåp med belysning, täcksidor och sista sockeln! Skönt att äntligen få det helt klart.

Nu dusch och sedan frukost, jag är vrålhungrig!!! Hahah, undrar vad det är för fel på min kropp?
Hade jag inte kunnat ha aptit som en myra, ÄLSKAR mat och framför allt frukost!!! :)

Har skrivit det för och skriver det igen, jag kan längta efter frukost redan när jag går och lägger mig, knäppt.... jag vet... heheheh... men det är sådan jag är!

Ha en fin och kanske kall dag därute alla som kikar in här!

Kram T

Av Terhi - 27 februari 2018 05:58

Kallt, frisk och skönt! Med massor av kläder så är det riktigt härligt ute även om det är något kyligt :)

Jag gillar ju snö och har hellre en riktig vintern än slaskigt, lerigt och mörkt!

Jo, jag förstår att alla inte tycker om det då vi är olika men med djur så är detta att föredra då det inte kommer in så mycket smuts.

Träning med Oscar senare idag, igår blev det ytterligare ett pass på skidor. Drygt 8km.
Tänk att det är så roligt! Hade liksom glömt bort det med åren...

Önskar Er en fin dag!

Kram till alla!

Av Terhi - 25 februari 2018 21:18

Mina små killar älskar att gosa med matte på morgonen<3<3

Av Terhi - 25 februari 2018 21:16

Lagom mör i kroppen efter helgens aktiviteter!
Skidåkning 3dagar i rad och så hann jag ut med Sveppe på en solig, klar och kall ridtur!

Herrn hade tappat en bakssko men vi hade en reserv med brodd och sula som vi kunde sätta dit.

Maken har legat i med matllagning idag, först så serverade han hamburgare till mig och Tobbe innan vi skulle ut på vår skidtur sedan startade han igång ett storkok med kalops, det blir matlådor till kommande vecka. Självklart var jag tvungen att smaka lite och det var verkligen gott :)

Nu skall jag göra mig iordning för sängen, godnatt och sov gott.

Kram T

Av Terhi - 24 februari 2018 22:59

Ätit en fantastiskt god pasta volonge, egengjord foccacia .
Arvid var hemma och umgicks med oss.
Lite glass till efterrätt så småningom.
Älskar att rå om våra kids lite då o då!

Nu sitter jag och maken och lyssnar på musik, bara njuter av det sista av lördagen.

Vi hörs inorgon igen!

Kramiz

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26
27 28
<<< Februari 2018 >>>

Ordspråk på latin

 

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Translate my blogg

Foton



Sommarbild vid Kumlasjön!

 

 

Längtar till sommaren :)

Mina 4-benta vänner :)

 

 

 

 Rakel Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

Melker    Frigg   Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

 

  Sveipur   

  Milton   

 

 

 

Blommor som jag älskar

 
Liljekonvalj, underbara och otroligt väldoftande!


 

Förgätmigej, dessa ljusblå blommor plockade jag alltid till min mor när jag var liten! <3

Fresia, den här vackra blomman fick pryda min brudbukett tillsammans med rosor!  
Tulpaner, underbara, krispiga :)


  

Rosor, vackra blommor som alla älskar tror jag!


Ovido - Quiz & Flashcards