Alla inlägg under september 2012

Av Terhi - 19 september 2012 09:05

Ibland så inser man att kroppen faktiskt kan säga ifrån när man inte lyssnar på den...


Jag har själv fått erfara detta fenomen alldeles nu.


I fredags efter jobbet kände jag mig så där lite halvdan.... ont i ryggen, lite frusen..., maten smakade inte gott, vinet gick inte att dricka... Kroppen var matt men men..

I säng ganska tidigt för att var fredag, jag tror inte att klockan hann slå 22:00..


Upp på lördagen kände mig frusen och mådde sisådär men hallå... vi ska ju ut och rida, M skulle ha sin premiärtur på min fina Arvet..


Sagt och gjort, plockade äpplen i trädgården, väldigt flåsig...


Kommer till stallet och allt går lite saktare än vad det normalt gör.. Hämtar hästarna och sedan ska två pållar göras iordning, instruerar M vad som ska göras och hur, det går bra men han behöver hjälp med sadel och träns.


När vi väl sitter på hästarna, jag på min foderhäst Sveipur och M på Arvet så känner jag att kroppen inte riktigt vill det jag vill! Vi skrittar i ca 1 timme och på vägen hem så blir jag sådär törstig då man är torr som fnöske i munnen och fokuset finns bara på det..


Här ska nämnas att M var riktigt duktig, han hanterade Arvet väldigt bra! :o))


Men jag har en mor som är ett telefonsamtal borta så hon skulle ta med lite vatten till stallet åt mig (hon skulle dit iallafall då vi skulle flytta hem märrarna och fölen)


När vi har sadlat av, ryktat med mera sätter jag mig på pallen och är sååå tröööött... Snart kommer mor och far med VATTEN, så gott!! Men också kaffe och fika bröd   


Nu hade jag fått lite energi så nu var det dags att flytta brudarna och fölen, det gick ovanligt lätt måste jag säga!


Jag och M åker hem efter 4 timmar och jag hoppar in i duschen kommer ut därifrån och säger till M att jag måste vila en stund.... Tar tempen och febern visar på nästan 39 grader....


Vilar i 45 min upp och ska hjälpa M med det sista på maten men jag är nog mest ivägen..

Sover för natten innan kl 20:30...


Söndag fortfarande dålig ont i ryggen och feber..


Måndag samma sak, ringer vårdcentralen och fick en tid två timmar senare.

Diagnosen är lätt lunginflammation, bihåleinflammation och vätska bakom ena trumhinnan...


Penicillin i 10 dagar, hostmedicin och nässpray ska hjälpa mig upp på fötter igen!


Idag onsdag, är jag abslout inte bra... febern kvarstår men är lägre... gigantiskt mycket munsår ... bläää!

Ja,ja hoppet finns där snart vänder det väl!


Har bokat av min mamografi idag, vill inte visa mig bland folk och för den delen så blir jag ganska trött på en gång när jag gör något.. andfådd som en gammal gubbe ;o))


Har meddelat the boss att jag blir hemma veckan ut vilket jag tror är bra.


Vad har jag lärt mig av detta?? JO, JAG SKA LYSSNA PÅ MIN KROPP TIDIGARE!!!


Var ute och red 2 hästar i regn trots att jag var lite förkyld innan t.ex Det kanske man inte ska göra UTAN REGNKLÄDER nästa gång! Eller vad tror NI?


Ja, ja nu har jag beklagat mig tillräckligt!


Måste ju nämna om min foderhäst Sveipur, han är 11 år och är en islandshäst... Kom tillmig för några veckor sedan, går jätte bra ihop med Arvet och lill hingsten :o)

Han är jätte snäll och mysig!


Har haft med mig S ute på ridturer, trevligt att få lite sällskap ibland meninte jämt då jag gillar att vara ensam någongång ibland också   


Igår förresten ringde min mor och undrade om hon och min kusin Juha från Finland fick komma förbi.. Självklart men jag är sjuk och det är stökigt då våra hantverkare håller på med vårat badrum där nere..


Jag och Juha träffade varandra senast 1984!! Jag var 12år och han var 13år! Tänk vad tiden pinnar iväg....

Det var iallafall väldigt trevligt att träffa honom och han var en helylle kille :o)

Vi kommer nog att höras av via telefon ibland framöver... Jag måste nog jobba med min finska tror jag... hehehe..


Önskar Er en bra dag!


MVH Terhi





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Ordspråk på latin

 

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Translate my blogg

Foton



Sommarbild vid Kumlasjön!

 

 

Längtar till sommaren :)

Mina 4-benta vänner :)

 

 

 

 Rakel Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

Melker    Frigg   Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

 

  Sveipur   

  Milton   

 

 

 

Blommor som jag älskar

 
Liljekonvalj, underbara och otroligt väldoftande!


 

Förgätmigej, dessa ljusblå blommor plockade jag alltid till min mor när jag var liten! <3

Fresia, den här vackra blomman fick pryda min brudbukett tillsammans med rosor!  
Tulpaner, underbara, krispiga :)


  

Rosor, vackra blommor som alla älskar tror jag!


Ovido - Quiz & Flashcards