Alla inlägg under juni 2022

Av Terhi - 30 juni 2022 20:27

Alltså snart, alldeles snart går vi på semester :)

Lyckan och glädjen inför det är underbart!


Jobbar en kortis på måndag sedan tar vi semester fram t.o.m v 31, dock får vi som vanligt åka in och fakturera ett par ggr men så är det när man är egen företagare.


Har ni gått på semester ännu? 
Har ni några semestetplaner?


Kram

Av Terhi - 28 juni 2022 11:03

Som sagt.... som överskriften tyder så var min förra vecka en aning ... ja vad ska jag säga  .... haha   kaosartad och till följd av det så blev det en aning tokigt   

Det börjar med en leverans av nya stora terrakottakrukor, dessa kommer anländandes till oss med en lastbil körd av en postnordanställd.

En bil (ej vår) står parkerad mitt i gatan så lastbilen kommer ej fram, både jag och chauffören lyfter upp våra händer i en uppgiven gest  

Han inser att han får lasta av vid korsningen som ligger 30-50meter ifrån vårt hus.

Och det är nu det händer!... Han backar lastbilen för att kunna ta sig ut ur lastbilen utan att hamna i grannens häck (buskage för att ingen ska tro något annat)..

Fäller ner baklämmen på lastbilen och jag börjar tala med honom, han gör då en rörelse som visar att han är döv ..

Jag säger ok och nickar  Men i nästa sekund hör jag mig själv prata ENGELSKA med honom!!!???
Alltså va?? Hur är jag funtad??   
Haha, skrattar åt mig själv !! Jösses vad dumt!!

Han levererar min krukor och storyn tar slut där....

Nästa sak som händer någon dag senare?

Jag har en massa aloe vera babysar som jag har planterat om ifrån mina mammaplantor..

En fin stor kruka hade en växt som såg bedrövlig ut så då tänkte jag att en an mina aloe vera ska få bo där :)

Jag rundar poolen (4*8m) och snubblar på den enda brädan som står upp lite lite grann... endast lite...

Jag ramlar ner på mitt högra knä, slår i armen och knixar till nacken.... men det är inte det värsta  

Min aloe vera med kruka och jord far som en katapult rakt ner i poolen...jomen javisst  
Har ni en aning om hur mycket partiklar jord innehåller?
Många... Väldigt många till och med... Typ hela poolen färgades till en brun sörja   

Suck !!

Vår pooldammsugare Maggan, fick jobba intensivt i flera omgångar innan vattnet återigen var gnistrande klart!!

Så var det med det..

Trevlig sommar  





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Ordspråk på latin

 

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Translate my blogg

Foton



Sommarbild vid Kumlasjön!

 

 

Längtar till sommaren :)

Mina 4-benta vänner :)

 

 

 

 Rakel Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

Melker    Frigg   Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

 

  Sveipur   

  Milton   

 

 

 

Blommor som jag älskar

 
Liljekonvalj, underbara och otroligt väldoftande!


 

Förgätmigej, dessa ljusblå blommor plockade jag alltid till min mor när jag var liten! <3

Fresia, den här vackra blomman fick pryda min brudbukett tillsammans med rosor!  
Tulpaner, underbara, krispiga :)


  

Rosor, vackra blommor som alla älskar tror jag!


Ovido - Quiz & Flashcards