Alla inlägg under mars 2010

Av Terhi - 7 mars 2010 17:48

Har nu precis avslutat middagen, det blev en finsk korvsoppa för mig & Michael.

Barnen åt pannkaka med sylt & glass...

Idag är vi lite trötta & sega efter en lite senare lördag...kl blev nog nästan 2 innan vi kom i säng.


Jag & Michael var hemma hos Teija & Nisse igår kväll. Maria, Nisses dotter var också bjuden.

Som fördrink så hade de ordnat en drink innehållande mango juice & rom, sedan var det något mer i den tror jag...Drinken serverades i en utskren ananas!! Jätte snygg med en jordgubbe, paraply & sugrör :o)))

Sedan var det en god förrätt på räkor, lite het..

Huvudrätten bestod av ris, kycklingspett & jordnötssås...jag som älskar sådan sås   Till detta serverades en god annorlunda sallad!!


Paj till efterrätt, har aldrig sett en så fin paj!!!!


GOTT GOTT & TACK


Av Terhi - 5 mars 2010 16:15

Idag är det fredag ! En helt vanlig underbar fredag!!

Det är så skönt att veckan är slut & man får vara ledig i dagarna två  

Det är nästan som kärlek...det spritter till i kroppen & man känner en otrolig glädje...

Känner Ni så?


Nu är det dax att ta den lilla turen till affären & fylla matkorgen med allt som helgen kräver...typ..gurka, tomat & sallad... haha skojade bara!! Det är nu allt det goda slinker med  


Michael har fixat inköpen på systemet, jodå en kall öl kan vara gott när man påbörjar matlagningen senare i kväll  


Tomorrow, då du syss!! Då kommer vi & umgås en stund... TREVLIGT TREVLIGT & framför allt GOTT GOTT!! Hoppas på en tre rätters ;o))

Av Terhi - 3 mars 2010 22:23

Har kommit hem från kören, går runt & trallar för mig själv...tror kanske att jag nynnade även högt    Min familj uppskattar nog inte mitt deltagande i kören lika mycket som jag är jag rädd ;o))

He he men men dom får stå ut ... hehe..

Det är såå roligt & de andra deltagarna är såå snälla!!


Nu är det dax att sova...imorgon är det en jobbardag som vanligt ...

Men imorgon kväll så är det åter dax för...."trumslag"......

Gitarr kurs!! Yes yes!!! 


Go Natt på Er allesamman!!!

Av Terhi - 3 mars 2010 07:32

Var iväg & klippte mig...blev inte riktigt nöjd men men det får duga :o)


Hälsade på hemma hos Linda, det var jätte trevligt! Kul att se dig igen vännen!!!

De har fått en baby...ja ja i december men tiden går ju så fort ;o)

Hon var jätte söt!!   Dom är så söta när de ler, man bara smälter... :o))

Sonen i huset hade gjort en kladdkaka & den var super god.... MUMS! Var värd varenda points kan jag säga...hehe...

Vi konstaterade att vi är ganska dåliga på att träffas så det får nog bli lite skärpning på detta!


Av Terhi - 1 mars 2010 18:25

Idag var det dax... se om man har varit duktig eller om det blir bakläxa :o))

Har ju snaskat & mumsat i helgen... men... det gick bra i alla fall   

-1,2 kilo!!  Jippie!


Angående helgen så har vi haft en stillsam helg, bara Michael & jag. Barnen var hos de andra. Promenader både lördag & söndag, sååå skönt att komma ut :o)).
I söndags kom Crille & Carro förbi, trevligt trevligt  


Imorgon ska jag till frissan, vi får se vad det blir denna gång! Men nog är det dax med lite förändring tror jag ;o))



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Ordspråk på latin

 

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Translate my blogg

Foton



Sommarbild vid Kumlasjön!

 

 

Längtar till sommaren :)

Mina 4-benta vänner :)

 

 

 

 Rakel Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

Melker    Frigg   Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

 

  Sveipur   

  Milton   

 

 

 

Blommor som jag älskar

 
Liljekonvalj, underbara och otroligt väldoftande!


 

Förgätmigej, dessa ljusblå blommor plockade jag alltid till min mor när jag var liten! <3

Fresia, den här vackra blomman fick pryda min brudbukett tillsammans med rosor!  
Tulpaner, underbara, krispiga :)


  

Rosor, vackra blommor som alla älskar tror jag!


Ovido - Quiz & Flashcards