Alla inlägg under januari 2011

Av Terhi - 18 januari 2011 16:39

Tisdag... En bra dag hitintills!


Började kanske sisådär .. höll på att svimma i morse ... låg på köksgolvet en stund tills det gav sig!


Ja, ja... har kanske inte förändrat världen idag heller men jag har jobbat lite, eldat, varit ute med Milton, ätit & lyssnat på musik.. ;)


Har faktiskt bäddat sängarna så lite duktig har jag varit :)


Just nu är jag ensam hemma, väntar på att M ska komma hem från jobbet...

Kommer nog när som helst!


Ikväll blir det Lewis kl 21:00 på 5:an (tror jag...) Den måste jag kolla på i all fall!


Undra vad man ska äta ikväll ...? Börjar bli lite hungrig!


Det var alles!!


Kram T



Av Terhi - 17 januari 2011 20:32

Ojoj, jag är redan sömnig trots att jag inte har varit på jobbet idag..

Visserligen var jag uppe med tuppen men ändå :)

Har lite värk vid såret som är placerat vid knävecket..men det hör liksom till..!


Mår faktiskt oförskämt bra efter operationen..


Ska kika på en dokumentär på TV 4 Fakta,  skulle handla om en skol massaker ..

Usch & Fy! Men det lockar ändå att se..


Snart kommer mor & hämtar lite ägg, äggmannen har varit här med en leverans idag ..


Nej, nu ska jag återgå till att inte göra något ;))


Ha det!


//Terhi

Av Terhi - 15 januari 2011 12:20

Jaha, lördag vid lunchtid & jag mår väldigt bra!


Har inte ont i mina operationssår, vilket är jätte skönt! :))

Enda, om nu ska gnälla är det förbenade (ganska kul) bandaget!


Damerna på Läkargruppen har nog en otrolig styrka! ...heheh... Blodstopp i benet inatt vilket innebar att jag var tvungen att lätta på bandaget nere vid foten för att kunna sova något ialla fall..

Det hjälpte väldigt mycket, trycket på låret fick kvarstå men men...


Jag överlevde ju!! ;))


På morgonen ringde läkaren & frågade hur jag mådde m.m

Vilken service!! Man blir ju super glad av en sådan omtanke!  


Snart...alldeles snart får jag ta bort bandaget & bara ha stödstrumpa & det ska jag säga...kommer att vara en befrielse... :))


Känns som man har på sig alldeles för små byxor... typ tio nr för små..

Jätte vecket orvar uppe vid låret, inte undra på att det känns!!   


Har precis kommit tillbaka från en kortare promenad, allt enligt läkarens ordination! Det gick bra men nu måste benet var uppe i luften igen, för att minska svullnaden..


Önskar Er alla en fortsatt trevlig helg!

Det kommer jag att ha!


See You!


//T

Av Terhi - 14 januari 2011 17:11

Åter hemma på Tennisgatan!

Operationen har gått bra, vilket känns skönt!


Idag kommer jag nog inte att förändra världen, mest ligga på soffan & kolla på TV ;)

Det kan man få göra ibland ... :)


Ha nu en toppen helg allesamman!


Kram T

Av Terhi - 13 januari 2011 19:59

Jaha ...!


Nu är dagen D väldigt nära! Imorgon är det då dags för operation!


Inget allvarligt, nej... åderbråcken på vänster ben ska opereras...!


Skönt att tillslut (efter mycket tjat) fått ett ok att få en operation :)


Min läkare har ju varit väldigt envis på att försöka använda sprutor istället, vilket då inte har hjälpt ett dugg :(


Men men! Jag hoppas på ett bättre resultat så här :)


Har börjat förbereda mig, alla smycken är borttagna inklusive navel piercingen...

Nagellacken är även den ett minne blott...!


Gud, vad naket det känns! Jag som alltid har smycken på mig & som oftast har något på naglarna... Ja ja... får fixa till detta igen under helgen :)


Om 1 timme är det Svärdet & spiran del 4! Jösses vad bra den serien har varit! Love it!   


Helgen blir nog ganska lugn, ska ligga ner & äta praliner med benet högt upp i luften! Hoppas på samma effekt som sist när jag hade brytit benet --> Jag gick ner i vikt då trots ryggläge & en hel massa praliner! WOW! :))


Hoppas att alla får en trevlig helg!


Kram Terhi

Av Terhi - 11 januari 2011 22:37

Idag var jag på Sveas & fikade med Thessan! Kul att träffa henne igen iom att det var ett tag sedan!


M hade lagat mat när jag kom hem så det var bara att sätta sig vid dukat bord ;)

Det var inga fel... Ris, kyckling med currysås! Mums..!


Det kan man ju som sagt vänja sig vid ;))


Imorgon är det del 3 av Svärdet & spiran, den måste jag självklart kolla på ...!


Lyssnade på Melissa Horn idag men även Sofia Karlsson ... "Dina händer" är en otroligt vacker låt! Älskar den verkligen..


Det var det!


Livet på en pinne ....


Ha det!  /T

Av Terhi - 9 januari 2011 19:22

Den här helgen har bjudit på mycket glädje & många skratt!


Vi börjar på torsdagen då vi åkte skidor, grabbarna & jag! M skötte markservicen som vanligt & det gjorde han bra!


Fredagen så var vi hos mor & "far", åt lite smörgåstårta... Grattade Ollie som fyllde 65år! Han blev väldigt glad när han öppnade sin present & såg att det var en GPS!   


Lördag, jag & Marlena styrde bilen mot Västerås & en sminkkurs! Jätte kul & snygga blev vi också för den delen! God lunch & sedan bar det av hemåt!


Bilden på mig ser ni nedan:

  


På kvällen gick vi över till Pia & Thomas, där bjöds det på sushi & förstås lite goda drycker! Jätte trevligt var det som vanligt & det blev återigen en tok sen kväll.. eller tidig morgon... strax efter kl 04:00 var vi hemma..! ;)


Man lär sig tydligen aldrig att gå hem i "rätt" tid :)


Har varit en aningen seg idag... Tomtarna är alltså fortfarande kvar, plockar bort dem imorgon istället ;)


Idag blir det inte någon lång uppesittarkväll utan ska nog lägga mig ganska skapligt :))


Imorgon är det en jobbardag, kul! Har en körning imorgon så då kommer det lite folk från: Kanada, Lindholmen & Kista!

Det ska bli roligt att träffa dessa människor på "riktigt" inte bara via telefonmöten..


Ha det bra!


//T



Av Terhi - 6 januari 2011 17:49

Idag har vi varit iväg & åkt lite slalom i Storstenshöjden!


Det var jätte kul men tyvärr tar mina knän ganska mycket stryk av detta så nu molar det en aning i dem :))


Tänk att man har lyckats att få en kropp som verkar var en 85 årings allaredan ...! Heheh.... var ska detta sluta när jag väl är 85!!


Kvällen kommer att bjuda på hem gjord pizza & del 2 av Svärdet & Spiran! Del 1 var sååå bra igår! Böckerna är otroligt fängslande! har nog nämnt dem tidigare i min blogg tror jag.  =))


Imorgon ska vi gratta Olavi... 65år!! Hoppas att han kommer att gilla sin present ;)


Lördag, då ska jag & Marlena till Västerås på en smink kurs! Kul Kul att få åka med henne igen, vi hade som sagt väldigt trevligt & roligt förra gången vi var iväg .. :))

*LER*


Lördag kväll: då blir det Sushi hemma hos Thomas & Pia, spännande att smaka på det, har ju som sagt inte ätit sådant innan..

Trevligt kommer det garanterat att bli!


Söndag, då ska julen väck! Japp, nu räcker det med tomtar m.m. 


Behöver även umgås med min symaskin & göra klart Jennies bikini!

Träna!! Förstås, det kommer nog hinnas med det också... ska väl ner en sväng även idag..


Ha det nu så bra!!


Hörs & ses!


Kramiz  Terran

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Ordspråk på latin

 

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Translate my blogg

Foton



Sommarbild vid Kumlasjön!

 

 

Längtar till sommaren :)

Mina 4-benta vänner :)

 

 

 

 Rakel Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

Melker    Frigg   Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

 

  Sveipur   

  Milton   

 

 

 

Blommor som jag älskar

 
Liljekonvalj, underbara och otroligt väldoftande!


 

Förgätmigej, dessa ljusblå blommor plockade jag alltid till min mor när jag var liten! <3

Fresia, den här vackra blomman fick pryda min brudbukett tillsammans med rosor!  
Tulpaner, underbara, krispiga :)


  

Rosor, vackra blommor som alla älskar tror jag!


Ovido - Quiz & Flashcards