Alla inlägg under maj 2011

Av Terhi - 19 maj 2011 22:03

Idag har det flyttat in en liten sötnos på T-gatan!

Tobbe har fått en dvärghamster & det blev kärlek vid första ögonkastet:)


Vilken liten sötnos hon är :) Jösses! Man blir helt såld..

Det var den av alla i affären som var väldigt framåt & nyfiken.

Hon kom fram hela tiden & klättrade upp på kanten & skulle rymma.


Den lilla damen gillade inte att jag flyttade tillbaka henne ideligen & för att visa det så nöp hon till! Heheheh!


Fick låna bil av mor & far så jag kunde åka till djuraffären, när allt var fixat, hamstern hemma så återlämnade jag bilen & joggade de 6km hem!!


Duktigt eller hur!


Nu är det sovdags, M ska åka tidigt till Stockholm.


Hoppas att vi får sova, Milton sitter vackert utanför Tobbes dörr & gråter & skäller....


Kram

Av Terhi - 18 maj 2011 22:56

Jag prioriterade om...!

Jo, det gjorde jag...


Utan att få dåligt samvete ;)

Jag valde rött istället för att springa!!!  :-o Jösses!!


Men se vad bra det kändes :)!

Jag tar min tur imorgon efter att jag har varit till Grizzly ...


Tobbe vill & ska få en dvärg hamster...

(jag har haft alla djur man kan tänka sig när jag var liten, hur kan man då säga Nej???)Det kan man inte!!! Absolut inte!!

Lite knorr från M, men han gav sig efter ett tag ...


Nu sovdags!!

Av Terhi - 17 maj 2011 19:10

Då har man prickat in det perfekta löparvädret ;)

Börjar med lite småregn, övergår ganska snart i värsta hagelskuren...
Avslutar med störtregn!! :))


Blev bara en 3:a pga det men det får duga, nya tag imorgon igen!


Har haft besök från Ottawa idag på jobbet. Det har varit en toppendag :)


Nu är det snart dags att äta lite... Trumvirvel... Ris, kyckling & currysås!!

Yes, det var dags för det ...IGEN :))

Hahaha... Men gott är det.


Sedan nalkas det ett varmt & skönt bad för mig.. gud så jag längtar!


Ni får ha en Goder Afton!!


Vi hörs & ses!

Av Terhi - 16 maj 2011 18:35

Se där, nu kom första olyckan pga studsmattan! Det har ju dröjt länge men förr eller senare så händer det!


Tobbe studsade på den igår & råkade landa på huvudet... Idag hade han jätte ont & kändes som en kraftig nackspärr.


Pratade medd 1177 & de tyckte att sådana skador måste kollas upp, ring vårdcentralen.. Sagt & gjort --> De hade inga läkartider utan de tyckte att det var bästa att vi åkte till USÖ & akuten.


Vi kommer dit, till akuten. Förklarar vad som har hänt & de säger, Ni ska inte hit utan Ni ska till ortopeden.. Ta dörren rakt fram & hissen m.m


Kommer fram till ortopeden... Ni ska inte hit utan ni ska till frakturmotagningen, det är de som har akutfallen på dagtid... Gå ut genom dörren, följ fönstrena & sedan kommer ni fam..


Kommer till fraktur & jag Vi har kommit rätt!! Wow, det är ingen som ber oss gå till nästa ställe. Framgång alltså.


Syster Anders frågar vad som har hänt, jag berättar.. Ja, men då ska han undersökas. Han måste skriva in sig först men hon är inte här så sitt ner & vänta..


Damen kommer vi går fram igen, ingen munter tjej där inte..!! Tittar knappt upp & frågar om någon av alla mapparna är Tobbes, nej vi ska skriva in oss..

Jaha, men du ser att jag har jätte många mappar så detta kommer att ta tid...


Ok, jkan du bara säga till oss när du hinner med det? Vi går & sätter oss...

3 sekunder senare, nu kan ni komma! Det var redan klart... Vi skriver in oss & sedan börjar väntan igen :))


Jätte många före oss, Tobbe börjar hänga mer & mer på mig & det ska jag säga var nog det som gällde!


Helt plötsligt så ropar de upp Tobbe & vi går före alla andra!!


Sedan följer läkarundersökning & röntgen, självklart med väntetid i mellan... Det är bara jag som komprimerar berättelsen nu!


Man konstaterar att han inte har någon fraktur utan att det är i mjukdelarna det onda sitter. Skönt!!


Ja,ja & helt plötsligt är kl 18:50 & den här dagen börjar bli kväll...


Slutet gott, allting gott!


MVH T

Av Terhi - 15 maj 2011 23:04

Se där! Landskampen på T-gatan är avgjord!Finnarna vann överlägset :)) 6-1! Jösses vad bra vi är, vi finnar ;))

Av Terhi - 12 maj 2011 21:37

   Här är glada gänget från vårruset! Se så snygga vi är :))

Av Terhi - 11 maj 2011 20:55

Gud så härligt väder det har varit idag men även andra dagar den här veckan!

Varmt, soligt & alldeles underbart :)


Poolsäsongen närmar sig, hinna fixa med diverse saker innan det så man kan ligga med gott samvete vid poolen hela tiden..


M han är duktig han!

Snart är hela pooldäcket fixat, han har en olja med tjära i så det luktar som det gjorde förr om man promenerade vid en strandkant & de gamla farbröderna tjärade in sina trä ekor :)) (nu lät det som om jag var hundra år..)


Jag har fått vara grillmästare idag, jag är verkligen inte duktig på det!! Heheheh... av någon anledning blir det inte lika gott som när M grillar...


Jag har ingen ambition att lära mig det ordentligt heller för då är risken stor att jag får grilla ofta framöver...


Men men.. Det gick att äta! Helt förkastligt var det inte men kanske en aning torr kyckling var det som serverades.


Igår fick jag ett udda brev hemskickat, det var väldigt roligt skrivet..

Ska se om jag kan ta lite bilder & länka upp det någon dag..

Mer berättar jag inte nu i alla fall! (några av Er har läst det)


Imorgon är det Vårruset inne i Örebro!

Då ska vi dit, det har jag ju nämnt innan..

Vinet är inköpt, Myggan har ordnat med skjuts in dit i en halv Limo.. (undrar vad det är för skillnad mellan en sådan & en vanlig Limo)

Marie har fixat tröjor så nu får resterande av oss bjuda på ett glatt humör :))

Har inte bestämt om jag ska jogga eller knalla! Bestämmer mig imorgon tror jag.


Just nu väntar jag på att maten ska ramla ner i magen så jag kan ta min planerade joggingtur. Vet inte hur långt det ska bli idag, men det blir nog minst en 4km! Troligen en aning längre!


Imorse så var jag super trött, jag snoozade klockan 3ggr innan jag lyckades att övertyga kroppen att faktiskt resa mig upp... Jag skyller på allergin..


Idag har jag lyssnat på Melissa Horn på vägen hem från jobbet! Hon är såå bra, jag gillar hennes musik skarpt!   

Har Ni inte lyssnat på henne innan så tycker jag att det är dags nu!
Seså... sätt på Spotify & leta upp hennes skiva : Långa nätter.

Luta Er tillbaka, blunda & Njuuut! :))


Nu är det dags att byta om till löpar-stassen.. ;)


Rapport & eventuella bilder kommer från Vårruset.


Ha det!


//T



Av Terhi - 9 maj 2011 23:06

Gud såå skönt!

Det blev strax över 5km idag, ganska sent dock (kom hem 22:35)


Kanske inte helt optimalt att äta grillad oxfilé, klyftpotatis & en fetaost sallad knappt en timme innan men det gick ju bra ändå :)


Oh, vad jag har saknat den lilla turen ändå, senast var det en dryg 3 i torsdags innan vi åkte till Stockholm!


Har nog varit bra för mitt knä iom att jag inte kände något i den idag..

Tiden läker alla sår brukar man ju säga & det stämmer även denna gång!


Idag har vi varit duktiga & dammsugit poolen, fyllt på med diverse kemikalier så snart har vi ett gnistrande fint vatten i poolen!!

Nu ska bara värmen upp också sedan är det dags för den stora premiären!

Hoppas att solfångarna på taket gör ett bra jobb :)


Nej, nu är det dusch & sedan sova...


Ha det bra!


MVH T

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Ordspråk på latin

 

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Translate my blogg

Foton



Sommarbild vid Kumlasjön!

 

 

Längtar till sommaren :)

Mina 4-benta vänner :)

 

 

 

 Rakel Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

Melker    Frigg   Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

 

  Sveipur   

  Milton   

 

 

 

Blommor som jag älskar

 
Liljekonvalj, underbara och otroligt väldoftande!


 

Förgätmigej, dessa ljusblå blommor plockade jag alltid till min mor när jag var liten! <3

Fresia, den här vackra blomman fick pryda min brudbukett tillsammans med rosor!  
Tulpaner, underbara, krispiga :)


  

Rosor, vackra blommor som alla älskar tror jag!


Ovido - Quiz & Flashcards