Alla inlägg under mars 2014

Av Terhi - 14 mars 2014 14:36

      



Har fått så fina presenter! 

1st hängmatta fatboy, 1st superfint halsband och champagne! 

Älskade familj <3 



Av Terhi - 12 mars 2014 09:34

Efter kloklippning och matinköp på Jourmottagningen i Kumla så blev det en härlig promenad i sjöparken!

En bild på lille killen kommer här:

 

 

Igår så betalade jag min del för vår lilla Tivedstripp i maj, det ska bli super kul!

11 ekipage som ska rida där, några av oss har 2st övernattningar och andra har 1st övernattning.

Länk till hemsidan för Ridleder i Tiveden:

http://www.ridledertiveden.se

Kika gärna in där :)

 

Nu väntar Frigg och Sveipur på mig då jag har ett bankmöte kl 13:30 idag är det bäst att skynda lite!!

 

Av Terhi - 11 mars 2014 12:42

Jihaaaa jag gjorde det!!


En dos sol, en dos blandad musik, en dos lugnt tempo och en STOR skopa envishet blandat med finsk sisu....

Drygt 7 km blev joggingturen!!!

Fy f-n vad jag är BRA!!


Klapp på axeln och dunk på ryggen till mig!! 

     Lagom röd och fin ;)

hehehehe....

Av Terhi - 11 mars 2014 09:27

Klar luft, solen kikar fram och jag tror att den kommer skina starkt lite senare idag   


Om 2 dagar åker vi till Orsa och det ska bli så mysigt att åka lite skidor igen, det var ett tag sedan!


M pratade med ägaren till stugan och det har varit rekord mycket snö iår, deras Grand Danoia eller hur det nu stavas har kunnat gå från snöhögen rakt upp på taket på storstugan!! hahaha!!  


Imorgon kommer mor och far hem till oss, de vill fira mig då jag inte är hemma på min dag (torsdag = Orsa).

Det blir oxfilé med potatisgratäng och någon god sås.

Kladdkaka med grädde och snyggt skurna jordgubbar, yammi!

Förrätten har inte ploppat upp i huvudet ännu så den får jag fundera lite ytterligare på ;)


Ska alldeles strax ta på med löpardojjorna och göra en första joggingtur på braaaaa lääänge, får se om jag får ringa efter M! Hehehehe... känner mig tungjobbad redan nu....


Sedan får det bli en tur med Sveipur och Frigg i det här supervädret.


Jocke och jag ska övningsköra idag igen, det blir runt 16:00 och borta vid silosen i Kumla så alla som ser detta så vet ni var ni inte ska vara vid den tiden   

Skojar bara då han kör bra... hahaha....!!


Vi var och handlade lite blommor i söndags och mötte Carro och Maxi då, vilken sötnos han är den killen!!

Det var verkligen kul att se dem då det var ett bra tag sedan :)


Så de vårblommorna vi shoppade ska ner i jorden så det får jag kanske hinna med idag också.

Köpte lite andra blomsterlökar och hoppas på att de tar sig när de väl är planterade så vi kanske kan få lite fina blommor i trädgården iår :)


Älskar blommor, avundas mor lite då allt växer som ogräs hos henne, alla hennes blommor i trädgården växer och knakar!


Syster Tarja verkar ha ärvt den ådran då hennes inneblommor är gigantiska!! Ljuger inte de är ENORMA!!!


Av någon anledning så får jag aldrig vara blomvakt hos henne... hahahaha... kan vara så att hon har sett mina "ynkepynke" blommor inomhus ... hehehehe 

Hur kan man vara så olika??? 


Nope, nu ska jag kicka igång dagen lite :)


Ha det!!








Av Terhi - 9 mars 2014 11:17


God förmiddag! 

Vilket vackert väder, solen skiner idag! 

Äntligen äntligen så kommer sol och värme, igår var det också fint dock en aning blåsigt!

 

Jag och grannen Susanne var ute och red i 1timme och 45minuter !! 

Helt fantastiskt och mina pållar var så duktiga! 

Älskar dem, de små hårbollarna :)

 

Idag blir det en tur lite senare då jag ändå har stalltjänst då föräldrarna tävlar med Cesar idag.

 

På torsdag bär det av till Orsa, slalom och springa runt i underställ i dagarna 4! Myyyys!!!

 

Älskar atmosfären där, lugnt och fint ingen Sälen stress :))

 

Nu en långpromenad med M och Milton!

Ha det bäst alla!

 

Av Terhi - 6 mars 2014 21:09

Jobbat idag, fikat med Veronica vid 11 snåret! Nu är allt fixat med Frigg!


Godnatt och sov gott!

Jag bara måste sova nu, är såå trött!


Imorgon fm ny kursstart,  Visma löneassistent börjar.


Imorgon kväll ska vi gå till Indigo med grannarna, trevligt då det var länge sedan vi träffades!


Självklart måste jag klämma in lite ridning innan också :))


Har grym träningsvärk efter skoningen igår... hahah!

Klen jag är!! 😊😊


Kram T





Av Terhi - 5 mars 2014 17:48

   

M tycker att jag borde vara mer kvinnlig!

Inte hålla på med sådant som skitar ner mig eller skadar mig...


Han visar hur jag borde trippa fram, lite gungande demostrerar han det  och av någon anledning åker hans händer up i luften, blir en aning böjda. .. fingrarna spretar ja ni förstår! Haha...


Jag föreslog att om han beter sig lite kvinnligt så kan jag vara jag... hehe... 

Behöver jag säga att förslaget ej var omtyckt?


Jag vet varför detta kommer upp igen...!

Har ju skott lite hästar och av någon anledning så syns det på min kropp efteråt ;)

Dagens skoning gav dessa små märken, detta trots att Arvet stod snällt???


Tur tur att det inte är sommar!!

Av Terhi - 5 mars 2014 07:22

Igår var jag och Frigg ute på en liten pedagogisk ridtur/promenad i 1timme och 50minuter.

Detta då jag märkte att hon (precis som Sveipur första gången) reagerade kraftigt på ett par stora stenar som har placerats på vägen då man inte vill ha in biltrafik i skogen. 

Dessa undersökte vi från nästan alla håll! Dock inte undersidan då de är svåra att lyfta ... hahaha...


Lite bilder på allt som vi kikade lite extra på :)


         


Sveipur fick också egen tid med matte :)

 


Kl 15:30 hämtade jag Joakim från Tullängsskolan, därefter begav vi oss till Örebro Travets grusparkering.

Övningskörning, testa start och stopp!


Gick jätte bra, han var super duktig. När vi hade harvat runt där en ganska lång stund och prövat att växla ända upp till 5:an så tog vi en liten körtur på landsväg o fy bövelen!! 

Jag var livrädd, inte för att Jocke inte kunde men jag hade ju ingen kontroll på något!! 

I vår bil sitter handbromsen på vänstersida av förarsidan och den består av en liten "knapp"!!


Jocke asgarvade då jag, mamman satt fastklamrad i handtaget på min dörr och sa att han skulle köra sakta och akta kanten och.... hahahaha!!

Sätt dig vanligt annars gasar jag, säger sonen med ett illmarigt leende på läpparna... 


Nu, nu förstår jag min mamma som var så orolig när jag övningskörde och jag gjorde precis som min son och hotade med att svänga ner i diket om hon inte var tyst... heheheh...

Äpplet faller inte långt ifrån trädet...


Men då jag nu sitter här och skriver så har jag trots allt överlevt   


Hej så länge!


Morgonpromenad med jycken sedan åka till Köping för att sko Arvet!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Ordspråk på latin

 

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Translate my blogg

Foton



Sommarbild vid Kumlasjön!

 

 

Längtar till sommaren :)

Mina 4-benta vänner :)

 

 

 

 Rakel Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

Melker    Frigg   Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

 

  Sveipur   

  Milton   

 

 

 

Blommor som jag älskar

 
Liljekonvalj, underbara och otroligt väldoftande!


 

Förgätmigej, dessa ljusblå blommor plockade jag alltid till min mor när jag var liten! <3

Fresia, den här vackra blomman fick pryda min brudbukett tillsammans med rosor!  
Tulpaner, underbara, krispiga :)


  

Rosor, vackra blommor som alla älskar tror jag!


Ovido - Quiz & Flashcards