Alla inlägg den 8 april 2014

Av Terhi - 8 april 2014 16:18

Regnet det bara faller ner!! Ogillar skarpt!!


Det är riktigt "hundväder" , trots det så vill inte Milton ut alls ;) 

Kan inte säga att jag är ledsen över det kanske men hehehe...


Jag som planerade att hinna ut med mina pållar men jag avstår nog, de har fått komma in i stallet och mumsar havre och morötter istället. Tror inte de saknar turen just idag pga det.


Idag har M varit på kurs idag så jag var ensam "härskare" på kontoret   

Skötte mig faktiskt... Jo, det gjorde jag.... 

(Han nämnde när han ringde... Du borde vara här istället, jag KLARAR inte av sådant här!!!) 

Haha... Han är för go, tror dock att det är nyttigt att släppa taget och låta knoppen lära sig lite nytt och förhoppningsvis nyttigt.


Imorgon så ska jag på föreläsning med Anders Lundin på Slottet i Örebro.

"Att våga fast man inte törs" är temat. Ska bli super spännande att höra hans tankar kring det :).


 



Inser att stackarn fick slagsida men men hahah... 


Efter detta, mer bestämt kl 18:00 är det: .... "TRUMVIRVEL".....  CHAMPAGNEPROVNING!!!!

Vi, tillsammans med våra grannar "Blommorna" ska till Goda Rum.

Jag tror att det kommer att vara super gott och super trevligt .. :)


Missar dock min kurs på kvällen men det ordnar sig ändå.


Torsdag =  kurs i Affärsetik och Fredagförmiddag = kurs Löneassitent (5ggr kvar)


Många kurser är det då jag har Bokslutskurs på Måndagskvällar, Visma Admin på Onsdagskvällar.

Sedan är det ytterligare några som ligger planerade men inte förräns i maj.


På fredag ska jag luncha med Xian, ska bli kul att träffa henne igen. Det är ju ett tag sedan nu!


Jag lääängtar till sommaren, sol och värme  ... mmmm... Lovely!

Om jag får gissa så tror jag att jag inte är ensam om att längta dit...? Eller?


Jo förresten, häromdagen när jag var i tvättstugan och tvättade kläder och stod och strök så hände det...

Maskin (Tvättnmaskinen) gav ifrån sig ett knepigt ljud, lite metalliskt lät det och ljudet var inte långvarigt utan precis så kort så man reagerar på det trots att man har en ljudbok i öronen..


Eller... jag hade ju inte en ljudbok i öronen utan jag hade min"handsfreeslinga" kopplad till telefonen och "öronplupparna" var isatta i öronen... Jajaj   


Då började kampen... kampen mellan mig och den f.......de maskinen. 

Kampen bestod i att jag ville få ut mina kläder ur maskinen... Maskinen verkade ha bestämt sig för att behålla dem!!

Men skam den som ger sig och till slut, ca 1 timme senare då får jag ut dem till slut...

Handtvätta dessa... Jo, det ÄR skittråkigt att handtvätta kläder och det ÄR jätte irriterande att behöva köpa en ny maskin när den andra borde hålla bra mycket längre tid än vad den här nu gjorde!! Grrrrrr.....


Den nya maskinen är här inom kort och det är skönt då det bor 5 personer här och då växer tvätthögen fort!

Ujuj...





Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Ordspråk på latin

 

 

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

Besöksstatistik

Translate my blogg

Foton



Sommarbild vid Kumlasjön!

 

 

Längtar till sommaren :)

Mina 4-benta vänner :)

 

 

 

 Rakel Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

Melker    Frigg   Tyvärr inte med oss längre! Saknad❤️

 

  Sveipur   

  Milton   

 

 

 

Blommor som jag älskar

 
Liljekonvalj, underbara och otroligt väldoftande!


 

Förgätmigej, dessa ljusblå blommor plockade jag alltid till min mor när jag var liten! <3

Fresia, den här vackra blomman fick pryda min brudbukett tillsammans med rosor!  
Tulpaner, underbara, krispiga :)


  

Rosor, vackra blommor som alla älskar tror jag!


Ovido - Quiz & Flashcards